O potpisivanju ugovora danas je govorio ministar građevine Velimir Ilić, dodajući da je kineski kredit od 301 miliona dolara postao aktivan.

Ministar građevine u tehničkoj vladi je podsetio da je kineskoj Šandong haj-spid grupi, kao glavnom izvođaču, poverena izgradnja Koridora 11 od Obrenovca do Uba u dužini od 26 km i od Lajkovca do Ljiga od 24 km km ističući da će Energoprojekt predvoditi konzorcijum srpskih preduzeća, koje će biti angažovane na delu od Lajkovca do Ljiga i da bi narednih dana trebalo da počnu radovi.

Prema njegovim rečima, Šandong grupa će i na svojoj deonici uključivati srpske firme da joj pomažu.

Ilić je istakao da je od prošle nedelje kredit Eksim banke Kine potpuno aktivan i da novac možemo da povlačimo svakodnevno.

Autoput od Obrenovca do Preljine biće završen za 32 ili najkasnije 34 meseca, s obzirom da se radovi odvijaju skoro 100 odsto u skladu sa planiranom dinamikom, naveo je on.

Što se tiče predviđenih koncesija od Surčina do Obrenovca i od Preljine do Požege, Ilić je rekao da će one biti pripremljene u narednih mesec i po do dva meseca.

Ilić je rekao da je juče potpisan i ugovor sa konzorcijumom konsultantskih kuća - Dilojt Evropa, Kovi (Cowi) i Hanton-Vilijams koje će biti koncesioni savetnici države za planirane koncesije na Koridoru 11 od Surčina do Obrenovca i od Požege do Boljara, u saradnji sa kineskim firmama.

"Potpisan se ugovor sa finansijskim i pravnim savetnikom, koji će napraviti koncesioni ugovor i imamo dve kineske firme koje su odabrane kao najpovoljnije. One će na osnovu predloga ugovora ponuditi uslove i firma koja bude povoljnija dobiće posao", naglasio je Ilić.

Na delu Koridora 11 od Obrenovca do Ljiga biće, kako je rekao, angažovano oko 4.000 radnika direktno i još oko 1.000 u pratećim delatnostima i na pomenutim koncesijama oko 4.000 radnika, tako da će ukupno na gradnji Koridora 11 od Beograda do Požege raditi oko 9.000 građevinara i putara.

On je kazao da je u toku i izrada prostornog plana za gradnju Koridora 11 od Požege do Boljara na crnogorskoj granici i za tu deonicu partneri iz Ujedinjenih Arapskih Emirata  finansiraju projektnu dokumentaciju i pripremaju se za koncesiju.

"Građnja Koridora 11 je trenutno najveće gradilište u Jugoistočnoj Evropi", naglasio je Ilić.

Zajam Eksim banke Kine vredan 301 milion dolara namenjen je  gradnji Koridora 11 od Obrenovca do Uba i od Lajkovca do Ljiga, a ukupno je za taj projekat planirano 333,7 miliona dolara, računajući i 10 odsto učešća Srbije. Rok izgradnje je 37 meseci.

Kredit je dobijen po povoljnim uslovima, na 20 godina, uključujući i period počeka od pet godina, sa fiksnom kamatom od 2,5 odsto godišnje.

Ministarstvo građevine je prošle godine objavilo poziv namenjen  kineskim kompanijama za davanje koncesije za izgradnju, korišćenje i održavanje autoputa od Beograda do Požege na Koridoru 11, u dužini od 151,7 km.

Poziv se odnosi za koncesiju na tri deonice Koridora 11: finansiranje, izgradnju, korišćenje i održavanje autoputa od Surčina do Obrenovca u dužini oko 17,6 km, zatim finansiranje, izgradnju, korišćenje i održavanje od Preljine do Požege u dužini oko 31 km i korišćenje i održavanje auoputa od Obrenovaca do Preljine u dužini oko 103 km.

Autoput na Koridoru 11 od Obrenovca do Preljine trenutno grade Kinezi, Azerbejdžanci i domaće firme.