Vlada Srbije je 1. avgusta 2013. potpisala dugoročni ugovor o strateškom partnerstvu sa Etihad ervejzom i najavila plan za oporavak Er Srbije vredan 200 miliona dolara.
Predsednik i generalni direktor Etihad ervejza Džejms Hogan izjavio je da će na osnovu dobijene zvanične potvrde, inicijalni zajam dat Er Srbiji u vrednosti od 40 miliona dolara biti preinačen u akcijski kapital, saopštio je Etihad.
"Sa zadovoljstvom potvrđujem da je Etihad ervejz sada deoničar Er Srbije sa udelom od 49 odsto. Ova investicija predstavlja osnov našeg partnerstva sa Vladom Srbije i zajedničkih napora koje ćemo ulagati kako bi se Er Srbija razvila u regionalnog lidera u oblasti vazduhoplovstva", rekao je Hogan.
"Veoma smo zadovoljni što je naš sporazum sa Er Srbijinim strateškim partnerom, Etihad ervejzom sada i zvanično zaokružen", izjavio je tim povodom prvi potpredsednik vlade Aleksandar Vučić.
"Er Srbija je jedina veća aviokompanija u regionu koja je uspostavila uspešnu saradnju sa vodećim svetskim prevoznikom Etihad ervejzom. Ponosni smo što nacionalni prevozilac Srbije sada stoji rame uz rame sa najboljim svetskim aviokompanijama", naveo je Vučić.
Generalni direktor Er Srbije Dane Kondić je rekao da Er Srbija ima odličan poslovni plan, kao i jasan mandat od vlade da izgradi bezbednu, prvorazrednu i profitabilnu aviokompaniju.
"Već smo izvršili upečatljiv preobražaj srpske nacionalne vazduhoplovne kompanije, a sada ćemo sa zadovoljstvom nastaviti njen dalji razvoj zajedno sa našim novim deoničarem i strateškim parterom, Etihad ervejzom", rekao je Kondić.
Etihad ervejz počeo je sa radom 2003, a već 2013. prevezao je 11,5 miliona putnika.
Sa matičnog međunarodnog aerodroma u Abu Dabiju, Etihad ervejz obavlja putnički i robni saobraćaj ka 103 destinacije na Bliskom Istoku, u Africi, Evropi, Aziji, Australiji i Americi.
Etihadovu flotu čini 95 Erbasovih i Boingovih aviona kojima će se sukcesivno pridružiti još 220 naručenih aviona, uključujući 71 Boing 787, 25 Boinga 777-X, 62 Erbasa A350 i 10 Erbasa A380.
Etihad ervejz ima udela u aviokompanijama Erberlin, Er Sejšeli, Virdžin Australija, Er Lingus, Er Srbija i Džet ervejz, a čeka na zvaničnu saglasnost za ulaganje u regionalnu aviokompaniju Darvin erlajn sa sedištem u Švajcarskoj.
STRATEŠKO PARTNERSTVO VELIKA ŠANSA
Srbija je zvaničnim dobijanjem svih potrebnih odobrenja i saglasnosti za strateško partnerstvo Er Srbije i Etihad ervejza dobila veliku razvojnu šansu za srpsku privredu, i sada je važno da i ostali delovi srpskog vazduhoplovstva naprave značajan korak napred, a pre svega beogradski aerodrom "Nikola Tesla", izjavio je danas direktor Privredne komore Srbije Saša Vlaisavljević.
On je rekao da je sa današnjom potvrdom strateškog povezivanja potrebno da "promptno reagujemo i pre pune sezone povučemo adekvatne poteze".
Prema njegovim rečima, Er Srbija ima vrlo ambiciozan, ali i realan poslovni plan i ukoliko cena kerozina, kao najveća troškovna stavka, bude u narednom periodu u normalnim okvirima, profit se očekuje već u ovoj ili najkasnije u narednoj godini.
Govoreći o beogradskom aerodromu, on je naveo da su potrebna hitna ulaganja u infrastrukturu, ali i strateške odluke u vezi sa aerodromskim taksama, a naročito o transfernim taksama.
"S obzirom na broj raspoloživih gejtova, kao i izuzetno zahtevan red letenja koji će biti verovatno sa najvećim brojem operacija u proteklim godinama, aerodromski kapaciteti biće na ivici izdržljivosti u vršnim satima opterećenja tokom letnje sezone", naglasio je Vlaisavljević.
On je rekao da je potvrđivanje strateškog partnerstva izuzetno važna vest za srpsko vazduhoplovstvo i velika razvojna šansa za srpsku privredu u celosti.
"Stupanjem na snagu Sporazuma o strateškom partnerstvu, od avgusta prošle godine i sada, kada su i zvanično dobijena sva potrebna odobrenja i saglasnosti za strateško partnerstvo, mogu da kažem da smo dobili šansu, koju jednostavno ne smemo propustiti", istakao je Vlaisavljević.
Er Srbija strateškim partnerstvom sa Etihad ervejzom dobija daleko povoljnije uslove opsluživanja, odnosno "handlinga" i "landinga" na svim aerodromima na koje leti, a cene goriva za naše avione sada su niže, kako cenovno tako i po uslovima plaćanja.
Upravljanje prihodima i rashodima je centralizovano i daleko efikasnije nego pre.
"Naprosto, naš partner ima izuzetnu reputaciju u svetu vazduhoplovstva kada je u pitanju kako fiskalna disciplina tako i kontrola troškova i to treba da iskoristimo", naveo je Vlaisavljević.
"Zašto navijači Crvene zvezde to rade?": NBA as tražio objašnjenje, jedan detalj mu nije jasan
Priveden bivši košarkaš Partizana i reprezentacije: Optužen za nasilje u porodici!
Mondo ukrštenica za 23. novembar: Jutarnja zabava i "razgibavanje" mozga!
Vezenkov zabija nož u leđa Bugarima: Bomba u Eurobasket 2025, MVP Evrolige menja reprezentaciju?
Zašto je Emir Kusturica promenio veru i postao Nemanja? Prozvali ga izdajnikom, a zbog istine su zanemeli svi