Oni su određivali neopravdano visoke marže koje su u nekim slučajevima išle čak do 200 odsto.

Način prodaje uglja za potrebe široke potrošnje iz Rudarskog basena "Kolubara" i Termoelektrane i kopovi (TE-KO) "Kostolac" stvara mogućnost da određena grupa kupaca u daljoj prodaji stiče ekstraprofit, ocenila je Komisija u analizi prodaje uglja putem javnog oglašavanja od 2010. do 2013. godine, navodi se u informaciji obavljenoj na sajtu.

Komisija je analizom ustanovila da pojedini uslovi iz konkursne dokumentacije, koju je bilo potrebno dostaviti za kupovinu uglja za potrebe široke potrošnje, ukazuju na moguće postojanje diskiminacije među kupcima, kao i na moguće ograničenje samog pristupa tržištu, navedeno je u informaciji.

Uputstva za podnošenje prijava za kupovinu uglja RB "Kolubare" i TE-KO "Kostolac" sadržala su složene procedure pribavljanja dokumentacije koja je označena kao obavezna - uvode se kao kriterijumi saradnja od tri godine sa prodavcem i učešće na prethodnim oglasima, kao i drugi kriterijumi koji sužavaju krug potencijalnih kupaca i onemogućavaju ulazak novih kupaca.

To bi moglo ukazati na okolnost da se ovim mehanizmom obezbeđivao "željeni krug kupaca", navela je Komisija u dokumentu.

Metodologija raspodele oglašenih količina uglja RB "Kolubare" i TE-KO "Kostolac" ne predstavlja povredu konkurencije, ali sve okolnosti pod kojima se obavljala prodaja uglja ukazuju na potrebu da se o ovim pitanjima odrede drugi nadležni organi, ocenila je Komisija za zaštitu konkurencije.

Informaciju o prodaji uglja Komisija je dostavila resornim ministarstvima u Vladi Srbije i EPS-u, kao osnivaču RB "Kolubara" i TE-KO "Kostolac", i nastaviće da prati ponašanje pomenutih kompanija na tržištu i da analizira stanje konkurencije i u 2014. godini.