Prema anketi, koju su u 260 preduzeća širom Srbije sproveli Nacionalna alijansa za lokalni ekonomski razvoj (NALED) i američki USAID, takođe neslavno drugo mesto pripalo je Republičkom fondu za zdravstveni osiguranje.

Na šalterima RFZO se u proseku čeka 55 minuta, a slede PIO Fond i Poreska uprava, sa 39 odnosno 37 minuta čekanja.

Prema istoj anketi, red se u Nacionalnoj službi za zapošljavanje čeka prosečno 34 minuta, u Pošti 26, a u bankama 21 minut.

Kad se podvuče crta, anketa je pokazala da na šalterima u Srbiji građani generalno u proseku provode 34,5 minuta, a kao glavne razloge za toliko čekanje privrednici pominju obimnu dokumentaciju i papirologiju koju treba priložiti.

"Više od dve petine ispitanih se slaže da je prikupljanje dokumentacije najčešći uzrok njihovog dugog boravka na šalterima. Nešto iznad jedne petine ispitanika ima primedbe i na složene administrativne procedure sa kojima se susreću prilikom odlaska u pojedine institucije", pokazalo je istraživanje.

Svaki četvrti ispitanik NALEDA i USAID-a ukazao je i na neprikladno ponašanje šalterskih radnika zaduženih za njihov predmet, gde navode neprofesionalizam, drskost, nestručnost i neobučenost za tematiku.

Zanimljivo je da su učesnici u ovom istraživanju rad šalterskih radnika ocenili nižom ocenom nego rad inspektora.

Šalterski radnici su, prema mišljenju ispitanika, zaslužili prosečnu ocenu od svega 2,69, prem 3,33, koliko je prosečna ocena rada inspektora.