Prve od tih mašina, njih 29, biće raspoređeno tokom maja, rečeno je danas Tanjugu u Železnicama Srbije.

Predstavnici Železnica i kompanije ruskih državnih železnica RŽD Internešenel, koja je zadužena za realizaciju kredita od 800 miliona dolara, dogovorili su dinamiku pristizanja ruske mehanizacije za izgradnju železničkih koloseka u Srbiji tokom posete železničkim stanicama Ruma i Mladenovac, a u okviru priprema za početak radova na rekonstrukciji šest deonica Koridora 10 ukupne dužine oko 112 kilometara.

Tokom jula i avgusta ove godine na srpske pruge stići će još više od 70 takvih mašina.

Reč je o različitim mašinama proizvedenim u Rusiji koje su namenjene izgradnji koloseka po ruskoj tehnologiji.

Železnice Srbije i RŽD Internešenel potpisali su 6. marta Aneks 2 ugovora o ruskom kreditu za modernizaciju srpskih železnica, koji se odnosi na rekonstrukciju i modernizaciju šest deonica na Koridoru 10.

Reč je o deonicama: Ruma-Golubinci (oko 17,9 km), Sopot Kosmajski - Kovačevac (oko 18,4 km), Mala Krsna - Velika Plana (oko 29,5 km), Vinarci-Đorđevo (oko 15 km),Vranjska Banja-Ristovac(oko 17,7 km)i Bujanovac-Bukarevac (oko 13,8 km).

Vrednost posla koji se odnosi na ovih šest deonica na Koridoru 10 iznosi 89,9 miliona dolara.

Rekonstrukcija i modernizacija šest deonica na Koridoru 10, u dužini od 112 kilometara, jedan je od pet projekata modernizacije srpskih železnica, koji će se finansirati iz ruskog kredita od 800 miliona dolara.

Na tim deonicama biće rekonstruisana i modernizovana signalno-sigurnosna i telekomunikaciona postrojenja, kao i građevinska infrastruktura.

Polovinom 2014. počeće radovi na remontu dve deonice na Koridoru 10 i to: Ruma-Golubinci i Sopot Kosmajski - Kovačevac.

Modernizacija pruge Ruma - Golubinci biće završena za 220 dana, a pruge Sopot Kosmajski - Kovačevac za 170 dana.

Krajem 2014. ili početkom 2015. godine počeće radovi na modernizaciji pruge Mala Krsna - Velika Plana.

Tokom 2015. godine počeće remont preostale tri deonice na Koridoru 10: Vinarci-Đorđevo, Vranjska Banja-Ristovac i Bujanovac-Bukarevac.

Na ovim deonicama zbog stanja železničke infrastrukture uvedene su lagane vožnje, pa će njihovom rekonstrukcijom biti omogućen brži i kvalitetniji železnički saobraćaj na međunarodnom Koridoru 10, a brzina vozova vraćena na projektovanu.

Nakon završetka radova na Koridoru 10, čitava mehanizacija biće prebačena na izgradnju nove pruge između Stare Pazove i Novog Sada.