U tri kontejnerska voza bilo je ukupno 105 kontejnera, kojima je prevezeno  oko hiljadu tona robe. Zahvaljujući maksimalnom zalaganju zaposlenih u Železnicama i odličnoj saradnji sa Upravom carina, vreme transporta kroz našu zemlju i postupak carinskih formalnosti svedeno na samo 13 sati, navedeno je u saopštenju Železnica Srbije.

"Na taj način Železnice Srbije skratile su vreme putovanja ove teretne železničke kompozicije između Preševa i Subotice za punih 6,5 sati u odnosu na predviđeni red vožnje i čitavih devet sati u odnosu na prosečno putovanje teretnih vozova na ovoj relaciji.

Srpske železnice dokazale su na taj način da izuzetno efikasno i kvalitetno mogu da organizuju saobraćaj kontejnerskih vozova kroz našu zemlju, u mnogo kraćem roku nego što su do sada putovale ovakve kompozicije.

Davanje apsolutnog prioriteta kontejnerskim vozovima prilikom prolaska kroz Srbiju uz minimalno zadržavanje na graničnim prelazima zbog pojednostavljenih graničnih i carinskih procedura, još jednom dokazuje spremnost srpskih železnica da odgovore na potrebe organizatora prevoza iz luke Pirej.

Reč je o teretnom vozu iz Pireja, koji preko Makedonije, Srbije i Mađarske saobraća za Češku, a u čijoj organizaciji saobraćaja učestvuju i Železnice Srbije.

Saobraćaj ovog voza dogovorio je generalni direktor srpskih železnica Dragoljub Simonović sa generalnim direktorom Grčkih železnica, a kontejnerska kompozicija prevozi robu za potrebe kineske kompanije Kosko (Kineska okeanska transportna kompanija), koja je u grčku luku uložila oko 750 miliona dolara, kako bi ona postala glavna luka južne Evrope.

Naredni kontejnerski voz, četvrti po redu, između Luke Pirej i Češke prolazi kroz Srbiju već sutra uveče.

U toku pregovora sa organizatorima prevoza iz Pireja ostavljena je mogućnost da se u skladu sa povećanjem obima transporta, za transport kontejnera angažuju i teretna kola kojima u dovoljnom broju raspolažu Železnice Srbije.

Kineska kompanija transportom robe železnicom preko Pirejske luke do severne Evrope štedi nekoliko dana plovidbe brodom i ogromna finansijska sredstva, pa planira izgradnju još jednog pristaništa, čime bi kapacitet luke bio povećan sa sadašnjih četiri na sedam miliona kontejnera godišnje.

Ukoliko u ovom probnom periodu vreme transporta, kvalitet usluge  i konkurentnost prevoza budu na visokom nivou, kineska kompanija planira da u narednom periodu na ovoj relaciji dnevno železnicom prevozi pet do šest kontejnerskih vozova, odnosno oko 700.000 tona robe godišnje, navedeno je u saopštenju Železnica Srbije.