"Na taj način Železnice Srbije skratile su vreme putovanja ove teretne železničke kompozicije između Preševa i Subotice za punih 6,5 sati u odnosu na predviđeni red vožnje i čitavih devet sati u odnosu na prosečno putovanje teretnih vozova na ovoj relaciji.
Srpske železnice dokazale su na taj način da izuzetno efikasno i kvalitetno mogu da organizuju saobraćaj kontejnerskih vozova kroz našu zemlju, u mnogo kraćem roku nego što su do sada putovale ovakve kompozicije.
Davanje apsolutnog prioriteta kontejnerskim vozovima prilikom prolaska kroz Srbiju uz minimalno zadržavanje na graničnim prelazima zbog pojednostavljenih graničnih i carinskih procedura, još jednom dokazuje spremnost srpskih železnica da odgovore na potrebe organizatora prevoza iz luke Pirej.
Reč je o teretnom vozu iz Pireja, koji preko Makedonije, Srbije i Mađarske saobraća za Češku, a u čijoj organizaciji saobraćaja učestvuju i Železnice Srbije.
Saobraćaj ovog voza dogovorio je generalni direktor srpskih železnica Dragoljub Simonović sa generalnim direktorom Grčkih železnica, a kontejnerska kompozicija prevozi robu za potrebe kineske kompanije Kosko (Kineska okeanska transportna kompanija), koja je u grčku luku uložila oko 750 miliona dolara, kako bi ona postala glavna luka južne Evrope.
Naredni kontejnerski voz, četvrti po redu, između Luke Pirej i Češke prolazi kroz Srbiju već sutra uveče.
U toku pregovora sa organizatorima prevoza iz Pireja ostavljena je mogućnost da se u skladu sa povećanjem obima transporta, za transport kontejnera angažuju i teretna kola kojima u dovoljnom broju raspolažu Železnice Srbije.
Kineska kompanija transportom robe železnicom preko Pirejske luke do severne Evrope štedi nekoliko dana plovidbe brodom i ogromna finansijska sredstva, pa planira izgradnju još jednog pristaništa, čime bi kapacitet luke bio povećan sa sadašnjih četiri na sedam miliona kontejnera godišnje.
Ukoliko u ovom probnom periodu vreme transporta, kvalitet usluge i konkurentnost prevoza budu na visokom nivou, kineska kompanija planira da u narednom periodu na ovoj relaciji dnevno železnicom prevozi pet do šest kontejnerskih vozova, odnosno oko 700.000 tona robe godišnje, navedeno je u saopštenju Železnica Srbije.
"Neka me streljaju, okrenuću se ka zidu, ni 'a' neću reći": Blažić opet šokirao na suđenju - Znam šta me čeka u zatvoru
Tuča u Skupštini Srbije! Guranje, čupanje, prskanje, a Ana Brnabić pozvala obezbeđenje (Foto, video)
Primim 160€ penziju, a samo ugalj i drva koštaju 355: Težak život Ukrajinaca, mnogi uzeli rusko državljanstvo
"Dali smo sve da ubedimo Pešića da ostane": Petrušev objasnio šta je najveća razlika u reprezentaciji
Sloboda Mićalović napadnuta na parkingu: Evo kako je poznata glumica završila u Urgentnom centru