"Železice su na raspolaganju državi i lokalnim samoupravama", istakao je Simonović dodajući da će Železnice Srbije ustupati i stare pragove i druge materijale za saniranje klizišta.
Prema njegovim rečima, srpske železnice mogu da prevoze kamene agregate mnogo lakše i brže, kao i drugi građevinski materijal i već su uputile kao pomoć tešku mehanizaciju u ugrožena područja.
"Železnice Srbije su i pored svih svojih muka odmah prvog dana uputile 500 ljudi u Šabac kao ispomoć, a sutradan još 200 ljudi, kao i 12 teških mašina", naglasio je Simonović.
Železnice su stavile na raspolaganje u Rumi i vanredne putničke i teretne vozove za evakuaciju stanovništva i dovoženje potrebnog materijala za utvrđivanje bedema u Šapcu i druge potrebe, kao i mašine u Smederevsku Palanku.
"Imamo 200 ili 300 ljudi svakog momenta za ispomoć gde god su potrebni", naglasio je Simonović.
Železnice Srbije će pomoći i svoje radnike iz ugroženih područja tako što će, prema rečima Simonovića, organizovati radne akcije za obnovu i gradnju kuća, s obzirom da u okviru tog preduzeća i majstora svih struka, tako da će na taj način uštedeti novac.
Simonović je kazao da je na železničkom Koridoru 10 uspostavljen saobraćaj i da su tako oslobođena 34 međunarodna voza i uspostavljen teretni železnički saobraćaj.
Prema njegovim rečima, do pre 24 sata na 90 odsto pruga je saobraćaj bio u prekidu.
On je kazao da železnički saobraćaj bio potpuno blokiran na granicama sa Srbijom i da je to sada rešeno, ali da sve te deonice tek treba remontovati, s obzirom da su štete ogromne.
Simonović je napomenuo da će tek stručne ekipe proceniti o kolikoj šteti je reč i da će obnovu Železnice Srbije same finansirati kako bi pomogle državi.
Govoreći o najviše oštećenoj barskoj pruzu, gde je saobraćaj u prekidu, na delu Vreoci - Kosjerić, Simonović je kazao da je na delu od Lajkovca prema Valjevu i kanjonu reke Gradac ukupno izgubljeno između šest i sedam kilometara pruge, a bujica je u blizini Lajkovca čak prevrnula most težak oko 100 tona.
Simonović je kazao da se načelno dogovorio sa kompanijom Ruskih državnih železnica "RŽD Internešnal", koja je zadužena za realizaciju ruskog kredita za srpsku železnicu, da oni odrade obnovu te pruge unapred i pre 2016. godine, kada je planirana obnova kompletne pruge Beograd - Bar.
On je kazao da bi oštećena pruga mogla da bude obnovljena do 20. juna, a da bi već sledeće nedelje moglo da počne čišćenje terena.
Simonović je naveo da je dosta oštećana i polovina pruge Ruma- Zvornik, koju bi takođe trebalo što pre obnoviti.
U železnicama kažu da je saobraćaj obnovljen na pruzi Beograd - Niš preko Male Krsne i preko Mladenovca, Lapovo - Niš, Lapovo - Kraljevo - Požega - Bar, Kraljevo-Vitanovac, Požega-Dragačevo-Čačak, Kruševac - Stalać, Prahovo pristanište - Zaječar, Kučevo - Majdanpek, Beograd - Ruma-Sremska Mitrovica - Šid, Markovac - Svilajnac i Resnik - Vreoci koja je značajna za potrebe TENT-a.
Teodosić ovakav meč nije imao 14 godina! Navijači Partizana pamte kad je poslednji put imao nula asistencija!
"Obradović više ne računa na njega, Partizan traži drugog igrača": Otkriveno kakvo pojačanje žele crno-beli
Nemačka se priprema za rat sa Rusijom! Napravljen tajni plan, evo kako će postupiti u slučaju eksalacije sukoba
Mondo ukrštenica za 23. novembar: Jutarnja zabava i "razgibavanje" mozga!
"Zašto navijači Crvene zvezde to rade?": NBA as tražio objašnjenje, jedan detalj mu nije jasan