• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Mi smo "pesimistični potrošači"

Izvor Tanjug

Potrošačko poverenje u Srbiji i zemljama regiona među najnižim je u svetu, u vreme kada poverenje na globalnom nivou raste, zahvaljujući izlasku vodećih ekonomija Severne Amerike i Evrope iz recesije.

Indeks globalnog potrošačkog poverenja, koji izračunava međunarodna istraživačka kompanija "Nilsen" (Nielsen), porastao je u drugom kvartalu jedan poen na 97 poena, nakon što je u prethodna tri meseca uvećan dva poena, zabeleživši najviši rezultat od prvog tromesečja 2007, prenosi Rojters.

Indeks je u Srbiji oslabio jedan poen na 51 poen, u Hrvatskoj porastao pet poena na 50 poena, u Sloveniji jedan poen na 49 poena.

U anketi u kojoj je učestvovalo više od 30.000 potrošača iz 60 zemalja, poverenje je najviše u Indiji (128 poena), zatim slede Indonezija (123 poena), Filipini (120 poena), Kina (11 poena) i Ujedinjeni Arapski Emirati (109 poena).

Najmanje optimistične zemlje su Portugalija (48 poena), zatim Slovenija, Hrvatska, Italija (51) i Srbija.

"Nilsenov" indeks potrošačkog poverenja meri mišljenje građana o lokalnim prilikama za zapošljavanje, ličnim finansijama i namerama za potrošnju. Nivo poverenja potrošača iznad 100 poena ukazuje na optimizam, a ispod 100 poena na pesimizam.

Po regionima, najveći rast od tri poena na 103 poena zabeležila je Severna Amerika, zatim sledi Evropa, gde je poverenje poraslo dva poena na 77 poena. Poverenje je ipak bilo najviše u azijsko-pacifičkom regionu, gde je mirovalo na 106 poena.

Potrošačko poverenje poraslo je četiri poena na 104 u SAD, tri poena na 90 u Britaniji i jedan poen na 60 u Francuskoj, dok je, sa druge strane, palo osam poena na 73 u Japanu i tri poena na 96 u Nemačkoj. U Kini je poverenje mirovalo na 111 poena.

Ukupno potrošačko poverenje poraslo je na 52 odsto ispitanih tržišta, u odnosu na 60 odsto iz prvog kvartala, navodi "Nilsen".

Komentari 6

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Predrag 67

Ova anketa je besmislena!

Biljana

O anketama sve najgore.To su spin ankete.Sta kome treba to dobije.Ja kazem da u danasnjem svetu, samo neobavesten, ili pogresno obavesten , moze da bude optimista.Govoriti o oporavku americke ekonomije, je cista budalastina.Prava kriza tek dolazi.Petro dolari se vise ne koriste u energetskoj trgovini izmedju Kine i Rusije.Sta to znaci?Visak dolara , pad njegove kupovine.Gde ce taj dolar?Ko ce da ga kupi?Rusi i Kinezi traze placanje u svojim valutama.To je strasan udarac na dolar.To je stvarni sukob Amera sa Putinom.Putin izbacuje polako dolar iz igre.To znaci visak dolara, i nema vise besomucnog njegovog stampanja.Ameri zive zahvaljujuci njegovoj traznji.Sta se tu oporavlja?Ocito anketari previdjaju cinjenicu da dve velike ekonomije nece dolar.Sta je tu optimisticno?

Trle

Mi smo gg,tj.gola g...a.

special image