
ICCT je analizirao podatke više od 500.000 vozila koja se kreću evropskim saobraćajnicama koristeći vodeće internetske portale.
Angažovani vozači koriste lične datoteke kojima porede stvarnu potrošnju goriva s onom drugih vlasnika istih vozila i službenim podacima proizvođača.
Analiza podataka popularne nemačke mrežne stranice "spritmonitor.de" pokazuje da je taj raskorak porastao sa sedam odsto u 2001. na 30 odsto 2013. godine.
Slični rezultati prikupljeni su s drugih specijalizovanih mrežnih stranica u Britaniji, Francuskoj i Holandiji.
Stručnjaci ICCT-a kažu kako je automobilska industrija ostvarila značajan napredak na polju smanjivanja potrošnje goriva i emisije CO2 ali izrazili su zabrinutost zbog ovog raskoraka.
Proizvođači automobila podatke o potrošnji goriva dobijaju u laboratorijskim uslovima odobrenom metodologijom koja je predmetm kritika zbog neuvažavanja stvarnih uslova vožnje na evropskim putevima, piše "Jutarnji list".