Mali je to izjavio reagujući na pisanja medija "da će javni dug Srbije biti uvećan za 19,3 milijarde dinara, koliko iznose obaveze avio-kompanije 'Er Srbija' koje će preuzeti država".

U izjavi dostavljenoj Tanjugu Mali, koji je predsednik Nadzornog odbora Er Srbije, je rekao da je navedeni dug bio sastavni deo ugovora potpisanog sa Etihadom, kojim je država preuzela na sebe isplatu starih obaveza, a koje je "Jat ervejz" napravio zaključno sa prošlom godinom.

"Upravo takvo loše poslovanje JAT-a nas je i dovelo do toga da moramo da nađemo strateškog partnera. Preuzimanje starih obaveze je uobičajena praksa vlade u ovakvim situacijama, što je bio slučaj i sa Zastavom, Sartidom i drugih kompanijama", rekao je Mali.

On je naglasio da dug od 158 miliona evra nije napravila avio kompanija "Er Srbija", koja za samo godinu dana poslovanja ima impresivne rezultate i koja će finansijski pozitivno završiti ovu godinu.

Novac za te namene biće isplaćen iz budžeta Srbije u dve rate - prva polovina do 31. decembra ove godine, a druga do 31. marta 2015. godine.

Er Srbija, naslednik Jat ervejza, u vlasništvu je Vlade Srbije i kompanije Etihad iz Ujedinjenih Arapskim Emirata, o čemu je potpisan ugovor avgusta 2013. godine.

Zaključkom Vlade Srbije od 11. decembra 2014. godine, utvrđen je Program mera za izmirivanje obaveza Er Srbije prema pravnim i fizičkim licima sa stanjem na dan 31. decembra 2013. godine.

Jedan deo preuzetih obaveza servisiraće Republika Srbija direktnim plaćanjem poveriocima - Aerodromu "Nikola Tesla", Naftnoj industriji Srbije (NIS), Direktoratu civilnog vazduhoplovstva, Jat tehnici, Kontroli letenja Srbije i Crne Gore - SMATSA, Beogradskoj banci i Investbanci koje su u stečaju, i Narodnoj banci Srbije.

Saradnja između Srbije i Ujedinjenih Arapskih Emirata počela je potpisivanjem Sporazuma zaključenog 17. februara 2013. godine, a koji je Skupština Srbije ratifikovala 15. marta 2013.