
Kina ima i dodatni interes da zaposli svoju građevinsku industriju, kazao je Gligorov i dodao da interesi za pristup tržištima i ulaganje u infrastukturu određuju šta će i gde da Kina investira, bar kada je reč o Evropi.
Na pitanje koliko bi novca Srbija mogla da očekuje od najavljenih deset milijardi dolara i koja bi mogla da bude sledeća značajna investicija posle mosta Borča-Zemun, Gligorov je rekao da je teško odmah govoriti o iznosu.
"Ali postoji interes za ulaganja u železnički saobraćaj, pominje se pruga Beograd-Budimpešta... Generalno, kineski interes je da dobije bolji pristup evropskom tržištu. Tu onda Balkan igra ulogu i logično je da će se graditi putevi, železnica, mostovi, luke... To su projekti koji bi mogli da imaju prioritet", rekao je Gligorov.
Po njegovim rečima, prvi rezultat sastanka u Beogradu mogao bi da bude određivanje mogućih projekata za koje bi mogle biti zainteresovane sve zemlje učesnice.
"U osnovi, Kina uglavnom investira u infrastukturu tako da je verovatno to ono o čemu će se razgovarati: koji su ti infrastukturni projekti koji bi mogli biti zanimljivi za kineske investicije. Oni su odvojili jednu količinu para za to, to rade i u drugim delovima sveta, te tako i na Balkanu i uopšte u srednjoj i istočnoj Evropi", rekao je Gligorov.