Prodali smo domaće tržište, sada bi trebalo da dođu samo investitori koji mogu da iskoriste komparativne prednosti Srbije da bi izvozili, kaže ministar finansija.
"To je razlika između privlačenja investicija koje nazivam investicijama treće generacije, i onih lakih uspeha kad smo prodavali recimo, prvu fazu telekomunikacionih kompanija Telenoru i kad smo privlačili investicije koje su bile prve na tržištu", zaključio je Vujović.
U izjavi Tanjugu Vujović kaže i da nisu retke situacije kada opozicija pita: Kako to da smo pre imali velike investicije a sada nemamo, i na to odgovara da smo prve investivcije imali zato što su ulagači dolazili da kupe tržište, a ne zato što smo konkurentni, da su kupovali cementare, duvan, pića, piva... ali ne fabrike, nego "naše tržište i zato su i dolazili u Srbiju".
Druga generacija investicija su, kako je naveo, bile takozvane "oportunističke investicije" u vreme ekspanzije svetske privrede, kada je u Srbiji sve vredelo, kada je vredela i Železara Smederevo, jer je proizvodila.
Sada, kaže, ulazimo u treću fazu privlačenja investicija, gde bi, nakon krize, trebalo privući ulaganja koja su tu da iskoriste komparativnu prednost Srbije - našu obrazovanu radnu snagu, dobru lokaciju i da uz završetak infrastrukturnih projekata imamo osnovu za trajni budući rast.