• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Inovativni studenti rešili kompanijske probleme

Autor Jelena Stokić

Tokom prethodna dva dana na Fakultetu organizacionih nauka studenti su u okviru manifestacije Case Study Show 2015, rešavali probleme ili takozvane studije slučaja koje su im zadale poznate kompanije.

Šest timova je dobilo mogućnost da se obuči u kompanijama, a neki i da primene svoja rešenja.

Tako je “četverac” koji čine Anđela Nešić, studentkinja prve godine FON-a, njena koleginica Tijana Stamenković, Aleksandar Ivanović koji je završio Računarski fakultet, a sada je na master studijama na FON-u i Milena Vujović koja je završila Tehnološki fakultet, osvojio ljude iz kompanije “Devana” ponudivši unapređeno softversko rešenje kao i sasvim novi proizvod.

”Znate, posebno zanimljivo je da je samo Aleksandar IT-evac, a nas tri nismo imale pojma o tim stvarima. Od kada nama je kompanija na radionici predstavila slučaj učile smo danonoćno. Neverovatno je koliko toga smo postigle. Ipak je trebalo ponuditi tehničko rešenje slučaja, što nije naša oblast”, rekla nam je ushićeno Milena.

Ono što je zanimljivo je da se ovi mladi ljudi nisu poznavali pre takmičenja. Kako kažu prijavili su se individualno, pa su ih organizatori spojili.

“Strava je i što smo se lepo družili, upoznali jedni druge. Učili smo i radili kod mene u stanu”, dodaje Tijana uz osmeh.

Pitali smo ih koliko im znači ovaj uspeh a oni su uglas odgovorili “Mnogo i previše. Sjajan je osećaj kada ti ljudi prilaze i čestitaju.”

“Želela sam da pokažem i sebi i drugima da iako sam tek na prvoj godini studija, da mogu da doprinesem i ostvarim uspeh”, istakla je Anđela.

Ono na šta su ovih četvoro studenata posebno ponosni je što će od leta moći I da rade na primeni svog softverskog rešenja u pomenutoj kompaniji, a za to će biti i plaćeni.

I tim studenata, koji će imati priliku da bude na praksi u avio kompaniji Er Srbija, je danonoćno radio na studiji slučaja i uspeli su da oduševe predstavnike kompanije na ovom takmičenju, svojim zanimljivim idejama.

”Sastajali smo se ujutru u 10 časova i radili sve do sutradan izujutra. Niko nije bio vođa, već je sve nekako išlo spontano, dogovarali smo se oko svega”, kaže za MONDO Dušan Stevanović, student FON-a.

Njegova koleginica Aleksandra Kokinešarski dodaje da su se i lepo družili I zabavili, iako dvoje kolega nije ranije poznavala

”Moja drugarica Maja, koja je sa nama u timu, i ja smo i prethodnih godina razmišljale da se prijavimo za ovo takmičenje, ali sada je nekako bio pravi trenutak.Okupili smo se nas troje, a onda nam se priključio i kolega sa Ekonomskog fakulteta..”

Ono što ovaj tim ističe je da su bili prilično detaljni dok su radili na ovom slučaju.

”Bavili smo se poboljšanjem usluge. Iako je zadatak bio prilično sveobuhvatan, uspeli smo da ga rešimo jer smo se bavili putnicima sve od njihove kuće, preko puta do aerodroma, pa do krajnje destinacije”, rekla nam je Aleksandra.

Za sve ove mlade ljude ova manifestacije je, ističu, sjajna prilika da pokažu koliko mogu, da ostvare kontakte sa velikom kompanijama, da u svoj CV “ubace” još jednu stavku, ali i da se možda jednog dana zaposle u nekoj od kompanija.

 ”Svakako računamo da naučimo nešto na toj praksi, ali i da ukoliko se dobro pokažemo, I da se zaposlimo u kompaniji”, kaže Dušan.

Ono što smo mogli čuti od drugih studenata i organizatora ove manifestacije je da je prethodnih godina zaista bilo onih koji su se zaposlili u kompanijama u kojima su bili na praksi.

”Dobra je ovo prilika, zaista. Znam nekoliko studenata koji su nakon prakse ostali da rade u jednoj kompaniji”, rekla nam je Sandra Jeftić iz ESTIEM tima koji je organizator ove manifestacije.

Inače, studenti su imali tri dana da reše svoje slučajeve, a 10 minuta da ih prezentuju kompanijama.

Uporedo sa Studijom slučaja, studenti su učestvovali i na Creativ Room-u i tokom tri sata su odgovorali na tzv “Mini case” odnosno manje probleme koje im je zadalo 10 kompanija.

BRZINSKO UPOZNAVANJE TAKOĐE PRILIKA ZA PRAKSU

Ono što je zanimljivo je da se tokom ova dva dana paralelno odvijao i takozvani “speed dating” gde su studenti mogli za pet minuta da se predstave ljudima iz kompanija. Osim pomenute dve, bili su tu predstavnici kompanije Telekom Srbija, Loreal Balkan, Helenik koka-kola, Nestle, Erste banka, Merketor, Deleze i EY.

Sve se dešavalo u slušaonici na fakultetu gde je 10 studenata “oči u oči” sa predstavnicima kompanja trebalo da, kako kažu, proda sebe. Svako od njih je imao pet minuta da se predstavi u najboljem svetlu svakoj od kompanija- učesnica ove manifestacije.

Ističu, da je to , takođe, "super šansa za praksu", način da s ostvari kontakt, ali da se iskusi kako izgleda pravi intervju za posao.

”Bila sam i prošle i ove godine jer je za mene ovo sjajna prilika da se opustim ,pa i naučim nešto o sebi i o tome šta me zanima - gde vidim sebe, odnosno svoju karijeru”, rekla nam je Kaja Lazarević koja ove godine nije imala tremu, a za neke sagovornike se i pripremila jer je bilo i onih koji su pitanja dali unapred.

Ova studentkinja završne godine FON-a ističe da je manifestacija dobra i za one koji nisu baš slobodni da se opuste, da mladi koji će jednog dana biti na tržištu rada vide kako izgleda poslovni intervju i da znaju kako da se pripreme.

”Moja drugarica je 2014. Zahvaljujući “Speed dating-u” dobila praksu. Ništa nije nemoguće. Treba svi da se oprobaju”, naglasila je Kaja.

Članovi tima ESTIEM kažu da je ove godine bilo najveće interesovanje studenata jer su dobrodošli bili akademci sa svih fakulteta.

”Prijavilo se 350 studenata, ali ih je nakon selekcije ostalo 120. Konkurisali su i studenti sa Poljoprivredng i Veterinarskog fakulteta, što je baš iznenađujuće”, kaže Sandra Jeftić.

Studentska organizacije ESTIEM ovu manifestaciju organizuje već devetu godinu zaredom i nadaju se da će se i ubuduće moći da pruže priliku akademcima da iskuse praksu i nauče da razmišljaju, a ne samo uče napamet.

Ovo ne smete propustiti

Tagovi

Inicijalizacija u toku...

Komentari 5

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Serbia forever.

I ranije smo čitali o pametnim mladim ljudima i gde su sad? Ako su bili dovoljno pametni, daleko od Srbije!

FONovka

Previse slikanja, mackanja i lickanja. A svaka cast ljudima koji su zaista tu iz pravih razloga, ali ja zaista ne vidim potrebu da za ta dva, tri dana bude napravljeno 800 slika, pritom na pola njih su isti ljudi. Neki su shvatili da treba da se prodaju bukvalno. Nek mi samo neko objasni cemu potreba za onolikim brojem zelenokravatasa?!

Bivši

@FONovka Zato što je to zaštitni znak organizatora projekta već dve godine.

 Case Study Show 2015: Inovativni studenti rešili kompanijske probleme