Radovi se finansiraju ruskim kreditom i najavila da će brzina na toj pruzi biti povećana sa sadašnjih 30 na 120 km na sat.

To je treća deonica, duga 18,5 km, na kojoj je kompanija Ruskih državnih železnica "RZ ZD Internešnal" započela radove u Srbiji i rok za njen završetak je 18. avgust.

Ruske mašine počele su da uklanjaju stare koloseke, a dnevno mogu da skinu najviše 800 do 1.000 metara pruge.

Mihajlovićeva je istakla da su radovi na toj pruzi otvoreni čak pet meseci pre roka navodeći da je ruski kredit ranije stajao, ali da je u prethodnih godinu i po dana pokrenut i da se sada mnogo brže realizuje.

"Rok za završetak radova na ovoj deonici je 128 dana i očekujem da bude ispoštovan", poručila je Mihajlovćeva i poželela sreću izvođačima radova.

Ona je kazala da će se vozovi na toj pruzi kretati brzinom od 100 do 120 kilometara na sat i naglasila da je došlo krajnje vreme da ponovo postoji želja za vožnjom železnicom, a ne da se stalno priča kako vozovi na srpkim prugama idu sporo.

Mihajlovićeva je kazala da je cilj vlade da što više domaćih firmi učestvuje u tim projektima i dodala da je "Energoprojekt" podizvođač radova na pruzi Sopot Kosmajski-Kovačevac.

Ona je, takođe, najavila da će u poslednjem kvartalu ove godine početi i rekonstrukcija barske pruge kroz Srbiju, koja će se isto finansirati ruskim kreditom.

Ambasador Rusije u Srbiji Aleksandar Ccepurin je rekao da je direktor Ruških železnica Vladimir Jakunjin ranije dolazio u Srbiju zbog poteškoća u realizaciji ruskog kredita i istakao da se ugovori sada ispunjavaju i pre roka.
On je zahvalio srpskim partnerima i naglasio da saradnju dve zemje ne treba ograničiti samo na naftu i gas, iako se i u toj sferi očekuju "novi momenti", već je treba širiti i u oblasti poljoprivrede, tehnologije i infrastrukuture.
Ccepurin je, takođe, rekao i da je Srbija prošle godine duplirala izvoz poljoprivrednih proizvoda u Rusiju.
Ruski diplomata je rekao da će deonica Sopot Kosmajski-Kovačevac biti završena i pre roka.
Generalni direktor "Železnica Srbije" Miroslav Stojčić je podsetio da se radovi na tri deonice, koji se finansiraju ruskim kreditom odvijaju po planu, po predviđenim projektima i da idu čak i pre roka.
Radi se na tri deonice: pruzi Beograd - Pančevo, Ruma - Golubinci i Sopot Kosmajski - Kovačevac.
Stojčić je istakao da će nakon završetka radova na pravcu od Resnika do Kovačevca vreme putovanja biti skraćeno za 25 minuta.

On je dodao da će sledeća deonica biti Mala Krsna - Velika Plana koja će početi da se radi 15 do 20 dana nakon završetka deonice kod Sopota, dok će tri preostale deonice Koridora 10 na jugu Srbije početi da se rade naredne godine.

Direktor "RZ ZD Internešnal" Sergej Pavlov zahvalio je Vladi Srbije što poklanja veliku pažnju tim projektima.

Radovi se finansiraju iz ruskog kredita za modernizaciju srpskih železnica, ukupne vrednosti 800 miliona dolara.

Aneksom 2.1 osnovnog ugovora, koji su "Železnice" i "RZ ZD Internešnal" potpisale oktobra 2014. godine ugovorena je rekonstrukcija tri takozvane "severne" deonice na Koridoru 10, ukupne dužine 65,8 kilometara.

Ukupna vrednost radova na sve tri deonice iznosi 48,7 miliona dolara, a radovi na modernizaciji pruge Ruma - Golubinci započeli su 19. februara ove godine.
Radovi na izgadnji drugog koloseka pruge Beograd - Pančevo su počeli 25. marta 2015. godine.

Na jugu Srbije je planirana rekonstrukcija tri deonice Koridora 10 u dužini od 46,5 km: Vinarci -Djorđevo, Vranjska Banja - Ristovac i Bujanovac - Bukarevac.

Ruskim kreditom će biti nabavljeni i novi vozovi i očekuje se da do kraja godine u Srbiju stigne i prvi od 27 ugovorenih novih ruskih dizel-motornih vozova, čija je ukupna vrednost 100 miliona dolara.