"Uzimajući u obzir obraćanje Srbije da joj se u okviru važećeg režima slobodne trgovine omogući ograničeni bescarinski uvoz putničkih vozila marke 'fijat' srpske proizvodnje u Rusku Federaciju, odgovarajući ruski resori smatraju da je moguće podržati zahtev u okviru uzajamne kvote", navela je ona u pisanoj izjavi za sajt Sputnjik Srbija.

Laškina je dodala i da realizacija zahteva Srbije traži dodatnu razradu sa državama-članicama Evroazijskog saveza, podsećajući da je to pitanje izneto na razmatranje Evroazijskoj ekonomskoj komisiji.

Sputnjik podseća da je ministar privrede Srbije Željko Sertić nedavno izjavio da bi prvi kontingent "Fijatovih" vozila proizvedenih u Kragujevcu mogao da bude izvezen u Rusiju već ovog meseca, ili početkom juna.

Radiotelevizija Srbije objavila je da u Srbiji još ne postoji zvanični uvoznik za ruska vozila.

S obzirom na to da je u pitanju izvoz u okviru uzajamne kvote, najavljeno je da će ruska vozila na našem tržištu biti jeftinija 15 odsto i očekuje se da mogu da budu ozbiljni konkurenti u klasi do 10.000 evra, navodi RTS.

Da bi se ovaj posao razmene automobila između nas i Rusije odvijao bez zastoja, ostaje proces usaglašavanja sa standardima za oba tržišta, što znači da se takva vozila ne mogu skinuti sa lagera, već se moraju naknadno po specifikacijama napraviti tako da obe strane imaju mnogo posla, navodeneo je u tekstu.

Podseća se, takođe, da su ruske fabrike automobila do sada kod nas bile poznate po jeftinim i pouzdanim automobilima zastarele tehnologije.

Poslednjih sedam godina, veliki giganti kao što je "Autovaz" dobili su zadatak od predsednika Rusije Vladimira Putina da naprave jeftine, dizajnerski prihvatljive i tehnološki napredne automobile, naveo je RTS.

Da bi se to uradilo u što kraćem roku, angažovani su veliki strani koncerni kao što su "Dženeral motors" i "Reno Nisan grupacija", pa će tako ove godine na tržište biti lansirano nekoliko modela koji se mogu i kod nas uvoziti po izuzetno konkuretnim cenama, navedeno je na sajtu RTS.