Primena ove vladine odluke počeće za desetak dana, posle objavljivanja u "Službenom glasniku".Vlada je na sednici u četvrtak donela odluke o osnivačkim aktima i statutima tri nova preduzeća:

"Infrastruktura zeleznice", "Srbija voz" i "Srbija kargo" i imenovala direktore, tako da će u narednih šest meseci biti raspisani konkursi, a za sada su imenovani ljudi koji će primenjivati osnivačka akta.

Prema vladinim planovima i pismu o namerama poslatom MMF-u, rok za podelu "Železnica Srbije" bio je 1. jul. Međutim, u Ministarstvu građevine, saobraćaja i infrastrukture kažu da reforma Železnica Srbije ide planu.

Od kako je u januaru formirana Radna grupa za upravljanje procesom reformi "Železnica Srbije", kojom rukovodi potpredsednica vlade Zorana Mihajlović, sve aktivnosti na restrukturiranju sprovode se u dogovorenim rokovima.

Ministarstvo privrede je nadležno da sprovede postupak davanja saglasnosti na statusne promene od strane Vlade, kao i donošenje osnivačkih akata i statuta novih kompanija, koje je već usvojilaVladina Radna grupa za upravljanje procesom reformi Železnica Srbije.

Vlada Srbije uputila je generalnom direktoru MMF-a Kristin Lagard Pismo o namerama, u kojem su predstavljeni rezultati i naredni koraci u realizovanju aranžmana sa tom finansijskom institucijom.

Kada je reč o reformi srpskih železnica, u pismu, koje je objavljeno na sajtu Vlade Srbije, navedeno je da su u maju 2015. Skupština Železnica i Vlada Srbije odobrile odluku o podeli Železnica Srbije na posebna privredna društva za prevoz putnika, prevoz robe, infrastrukturu i poslove holdinga, a ta odluka treba da stupi na snagu 1. jula.

"Uz konsultacije sa Svetskom bankom Železnice Srbije doneće i sprovesti mere štednje kako bi se nadomestilo umanjenje subvencija za (15 miliona evra) i isplate na ime plaćanja računa za struju. Plan korporativnog restrukturiranja biće zasnovan na otuđenju imovine, ponovnom uspostavljanju optimalne mreže i samanjenju broja zaposlenih", navodi se u tom dokumentu.

Takođe, sektor za prevoz tereta neće više primati subvencije i poslovaće isključivo na komercijalnoj osnovi od januara 2018.

Kako bi se podstakla konkurencija na tržištu, do kraja decembra 2015. biće uvedena naknada na korišćenje infrastrukture.

U saradnji sa Svetskom bankom, Evropskom bankom za obnovu i razvoj i EU od početka maja se prave optimalni planovi korporativnog i finansijskog restrukturiranja, koje vlada treba da usvoji do kraja septembra.

Grčki ministar finansija Janis Varufakis rekao je da postoje "stoprocentne šanse" da će Atina postići dogovor sa međunarodnim kreditorima nakon referenduma u nedelju, preneo je BBC.

"Sporazum će biti postignut bez obzira da li će odgovor na referendumu biti 'da' ili 'ne' , rekao je Varufakis u intervjuu za BBC.

"Ako pobedi opcija 'da' to će biti loš sporazum, banke će biti otvorene uz loš sporazum. Ako pobedi 'ne' imaćemo drugi sporazum koji će biti održiv, u skladu sa predlozima koji su nam upućeni poslednjih nekoliko dana", kaže on.

On je oštro kritikovao politiku štednje primenjenu u Grčkoj tokom poslednjih pet godina i produžene pregovore sa kreditorima.

"Imamo veoma loš sistem upravljanja u Evropi. To nije način za rukovođenje monetarnom unijom. To je komedija, greške već pet godina, a Evropa se pretvara i produžava sve to", rekao je Varufakis za BBC.