Zbog sumnje da su time narušili konkurenciju, Komisija za zaštitu konkurencije je, po službenoj dužnosti, pokrenula postupak i ispituje slučaj. Stručnjaci kažu da nije sigurno da je zakon prekršen, a upućeni upozoravaju da od takvih poslova najveću štetu trpe kupci, javlja RTS.

"Navedena privredna društva su zaključila ugovor o poslovnoj saradnji, čiji je predmet proizvodnja rafinisanog suncokretovog ulja pod robnom markom kupca (Vital) od strane prodavca – proizvođača (Viktorija oil) shodno potrebama i nalogu kupca, kao i kupoprodaja istih na način i pod uslovima određenim ugovorom", navodi Komisija za zaštitu konkurencije.

Šta sadrži ugovor i da li zaista pod imenom Vital kupujemo Viktorijino ulje, srpski javni medijski servis je pokušao da sazna u obe kompanije. U Vitalu nisu ništa hteli da im kažu, a iz Viktorije su dobili pisani odgovor da je u toku postupak koji je pokrenula Komisija i da ne mogu da komentarišu predmet postupka.

Treba sačekati da Komisija završi istragu, upozoravaju stručnjaci jer, kažu, nije uvek saradnja konkurenata zabranjena i kažnjiva.

Profesor Ekonomskog fakulteta Dragan Lončar objašnjava da u Zakonu o zaštiti konkurencije postoji takozvani ugovor o specijalizaciji, gde se dozvoljava da jedan igrač na tržištu za drugog uslužno proizvodi neki finalni proizvod.

Međutim, Lončar ističe da postoje uslovi koji ta dva igrača moraju da ispune da bi sporazum bio izuzet od zabrane.

Ti uslovi su da njihovo zajedničko učešće na tržištu nije veće od 25 odsto, da njihova saradnja ne utiče na zatvaranje tržišta, da se ne dogovaraju o ceni, kupcima, prodajnim kvotama.

Ako dogovor dva od tri najveća proizvođača ulja u Srbiji ne ispunjava te uslove, obe kompanije bi mogle da plate kaznu do 10 odsto godišnjeg prihoda.