Vučić je kazao da je u tu deonicu uloženo 73,8 miliona evra, da se Koridor gradi od 2009. godine, ali da su radovi zaista počeli 2012. godine. On je dodao da se to finansira iz kredita Svetske banke.

"Od Horgoša do Preševa i od Horgoša do Dimitrovgrada moći ćete najkasnije da idete do marta 2017. godine, a trudićem se da to bude do kraja naredne godine. I Jablanički i Pčinjski okrug biće povezani sa Niškim okrugom, ali i celom Srbijom. Ovaj autoput je razvojni projekat, otvorićemo nove fabrike, dovodimo nove investitore u Vranje i Vladičin Han", rekao je Vučić u Vranju.


On je naveo da je tokom izgradnje ove deonice izgrađeno i 19,6 kilometara dodatnih puteva namenjenih lokalnom stanovništvu, kao i 10 mostova.

Na toj deonici autoputa predviđena je izgradnja naplatne rampe, a Vučić je kazao da će se naplata raditi po ugledu na rešenje za put Beograd-Vrbas, odnosno po pređenom kilometru na tom putu.

On je dodao da će u naredna tri do četiri meseca u Vranju i Nišu biti otvoreno po 2.000 novih radnih mesta, dok će u Vladičinom Hanu biti otvoreno 400 novih radnih mesta.

Premijer je rekao da će firmama koje otvaraju nova radna mesta na jugu Srbije država odobriti posebne subvencije.

"Nećemo da ovo bude dolina gladi, već mesto gde žive zadovoljni ljudi. Ne može sve da se promeni za godinu ili dve, ali u narednoj deceniji sve ćemo to promeniti", kazao je Vučić.

Šef Kancelarije Svetske banke u Srbiji Toni Verheijen rekao je da put od Vladičinog Hana do Neradovca rezultat dugogodišnjeg rada i da je Koridor 10 najvažniji u Srbiji, jer poboljšava regionalnu povezanost i da je na taj način Srbija uključena u deo evropske mreže puteva.

Verheijen je podsetio da je rekao da je izgradnja Koridora 10 formalno počela 2009. godine, kada je Svetska banka za tu namenu Srbiji odobrila kredit od 388 miliona dolara, posle čega su se u odobravanju sredstava Srbiji za tu namenu pridružili i drugi finansijeri.

Direktor Javnog preduzeća Koridori Srbije Dmitar Đurović rekao je da je izgradnja južnog kraka Koridora 10 jedna od najzahtevnijih deonica, na kojoj je u toku izgradnja tunela u Grdeličkoj klisuri dužine 1.808 metara, što će kada se izgradi biti najduži tunel u Srbiji.

Izvođač radova na deonici autoputa koja je danas otvorena je grčka kompanija Terna.

Na otvaranju deonice puta došli su ljudi među kojima je bilo onih koji nose stranačke zastave Srpske napredne stranke. Više hiljada ljudi došlo je organizovanim prevozom iz Vranja, Leskovca i okolnih mesta.