Televizija CBS prenela je da je studija pokazala da žene u proseku plaćaju sedam odsto više za iste proizvode od muškaraca.

Šlemovi za decu kompanije Raskalz koštaju više kada su namenjeni dovojčicama iako su u strukturi isti - šlem s roze jednorogom košta 27,99 dolara, dok isti takav s ajkulom košta 14,99 dolara.

Trotineti kompanije Radio flajer koji se razliku samo u boji imaju još veću razliku u ceni - crveni za dečake košta 24,99 dolara, dok ružičasti za devojčice košta 49,99 dolara.

Kompanija Target koja prodaje te trotinete navela je da je drastična razlika u ceni posledica "sistemske greške" i izjednačila je cene, ali je za druge razlike u cenama navela da su povezani s "troškovima proizvodnje i drugim činiocima".

U istraživanju Odeljenja za pitanja potrošača upoređeno je skoro 800 proizvoda s muškim i ženskim verzijama u 35 kategorija - od igračaka preko odeće do zdravstvenih proizvoda. Ženske verzije su skuplje u 42 odsto slučajeva.

Proizvodi za ličnu negu imaju najveću razliku u ceni - u proseku je 13 odsto skuplja kozmetika namenjena ženama, a posebno su skuplji proizvodi za kosu koji su 48 odsto skuplji ako su za žene.

Za razliku od zakona koji onemogućavaju razlike u platama za muškarce i žene, takva regulativa ne postoji za cenu proizvoda za muškarce i žene.