Generalni direktor JP Pošte Srbije, Milan Krkobabić, najavio je danas da će se u ovoj godini njegova firma "vratiti" fiksnoj telefonije, odnosno paketu integrisanih servisa - televizija, internet i fiksna telefonija. I to po, kako kaže, najpovoljnijim cenama za građane.

Takođe, u cilju podrške izvozu malih i srednjih preduzeća Pošte će ponuditi da obavljaju izvoz za takve firme, odnosno "post eksport" uslugu.

To će u praksi omogućiti da proizvođači svoju robu vrednosti do 1.000 evra i težine paketa do 30 kilograma posredstvom Pošte, po skraćenom postupku pošalju na bilo koju adresu u svetu.

"Troškovi su krajnje optimalni i to je mera koja može u mnogome da pomogne izvoznoj privredi", rekao je Krkobabić.

Još jedna nova usluga, novi vid poslovanja - posredovanje u osiguranju omogućiće da se do kraja marta na šalterima 200 pošta obavljaju ti poslovi.

Krkobabić kaže i da se počelo sa realizacijom poslovnog projekta - lanac post-šop prodavnica kojih će do kraja marta biti 100, a do juna 200.

Pre neki dan smo otvorili post-šop u Obrenovcu, interesovanje je veliko, prodaja iznad očekivanja", rekao je on.

"Imali smo u vidu da 20 miliona ljudi mesečno uđe na šaltere pošta, bilo da uplate ili podignu novac, pa imamo u planu da im ponudimo da kupe određenu robu koju bi možda kupili na nekom drugom mestu kada izađu, a na nama je da odredimo kakav je to asortiman robe", rekao je direktor Posta Srbije.

Plan je da u toku ove godine budu otvorene jos 52 ekspoziture Pošta širom Srbije, a vodiće se računa da to bude pre svega u udaljenim mestima, gde se javljaju ljudi organizovano i gde ne postoje mogućnosti da završe poslove takvog tipa.

Plan je da budu otvorene 52 pošte, što će odrediti i činjenica da u 16 opština u Srbiji više nemamo poslovnih banaka, kaže Krkobabić i objašnjava da se odatle strane poslovne banke, vođene interesima i profitom, povlače i da građani ostaju bez mesta gde mogu da obave bilo kakvu transakciju.

"Prvenstveno to će diktirati gde ćemo otvarati nove pošte", kazao je Krkobabić.

Pošta Srbije, dodao je, nastojaće da i dalje bude izuzetno profitabilna ali i društveno odgovorna prema široj društvenoj zajednici, i da u tome nađe svoju računicu.

Krkobabić navodi da se u tom smislu razmišlja ozbiljno i o razvoju elektronske trgovine.

"Elektronska trgovina je nešto što pošte, pa i Pošte Srbije stavlja u prvi plan, jer robu neko mora da donese do primaoca. Pripremamo projekat razvoja i unapređenja e-trgovine, nastojaćemo da budemo lider u regionu", rekao je Krkobabić.

Objašnjava da je integrisana logistička usluga jedan od primarnih ciljeva Pošta, da su u tu svrhu osposobljena regionalna logistička skladišta širom Srbije, a da su u toku pregovori sa velikim stranim firmama da se za njih obavlja transport, skladištenje roba, da se primaju porudžbine i u što kraćem roku dostavljaju primaocu.

Da je reč o dobrom poslovnom planu svedoči i podatak da je u Evropi samo u prošloj godini isporučeno četiri milijarde pošiljki.

"Poštanske uprave su našle svoje mesto u tome, a i Pošte Srbije sa ozbiljnim resursima koje ima, taj posao može da uradi bolje i jeftinije od svih", uveren je Krkobabić.

Pošta Srbije, inače, završila je poslovnu 2015. ostvarivši neto dobit koja premašuje tri milijarde dinara, što je gotovo utrostručeno u odnosu na prethodnu godinu.