Predstavnik sektora za zaštitu potrošača iz Ministarstva trgovine, turizma i telekomunikacija Stefan Cvetković rekao je da se najviše prigovora odnosilo na obuću (14,7 odsto), a slede računari (9,85 odsto), mobilni telefoni (9,8 odsto) i bela tehnika (4,05 odsto).

"Značajan procenat prigovora potrošača od čak 10,31 odsto odnosi se na usluge vodosnabdevanja, električne energije, gasa, toplotne energije", dodao je Cvetković.

On je objasnio da evidentirana udruženja za zaštitu potrošača imaju pravo na pristup Nacionalnom registru potrošačkih prigovora i u direktnom kontaktu sa potrošačima prikupljaju podatke o žalbama i dostavljaju ih Ministarstvu za trgovinu, turizam i telekomunikaciju, a zatim te prigovore unosi u nacionalni registar.

Cvetković je istakao da Nacionalni registar potrošačkih prigovora, koji je počeo da radi u 2015. godini, prati i otklanjanja nepravilnosti na tržištu, u cilju zaštite potrošača.

Prema njegovim rečima, Institut vansudskog rešavanja potrošačkih sporova već je pozitivno rešio nekoliko zahteva potrošača.

"Očekujemo da u narednom periodu taj institut zaživi i da to bude korisna novina koja će smanjiti troškove i duge mukotrpne sporove", rekao je Cvetković.