Kako su saopštile danas Železnice Srbije, železnička kompozicija Kombinovanog prevoza sastavljena od dve dizel lokomotive serije 647, u nedelju 12. juna prešla je tridesetak kilometara železničkom trasom od Kragujevca do Lapova, dodaje se u saopštenju.
Ta firma je iskoristila zakonske mogućnosti i zakupila trasu od Infrastrukture železnica Srbije, tako da u Srbiji više ne postoji monopol na organizovanje železničkog saobraćaja.
Do sada su organizaciju železničkog saobraćaja u Srbiji obavljala državna kompanija Železnice Srbije, odnosno nakon reforme novoformirane železničke kompanije za putnički i teretni saobraćaj Srbija Voz i Srbija Kargo.
U saopštenju je ukazano i da je uvođenjem privatne firme uspešno nastavljena reforma železničkog sektora "što je bio i jedan od zahteva Međunarodnog monetarnog fonda, ali i pretpostavka otvaranja novih poglavlja u pregovorima za pristupanje EU".
Generalni direktor firme "Kombinovani prevoz" Branko Petković kaže da je prva vožnja protekla bez problema.
"To je za nas izuzetno značajno, jer planiramo da u saobraćaj uvodimo teretne vozove na komercijalnoj osnovi i naše transportne usluge ponudimo na domaćem tržištu", rekao je Petković.
Kombinovani prevoz vlasnik je 13 dizel i električnih lokomotiva, a 2007. postao je prvo preduzeće u Srbiji koje je dobilo licencu za prevoz robe u železničkom saobraćaju i sertifikat o bezbednosti u železničkom saobraćaju.
Partizan razbio Zvezdu i odigrao najbolji meč sezone! Obradovićev tim dominirao, Grobari slavili pred Delijama
Srbija pregazila Dansku i ide na Eurobasket: Blistali Aleksa i Balša, a moglo je i ubedljivije!
"Trebalo je da ubacim 30 poena, neće niko da nas sažaljeva": Petrušev o porazu od Partizana za otrežnjenje!
Mondo ukrštenica za 22. novembar: Jutarnja zabava i "razgibavanje" mozga!
Nemačka se priprema za rat sa Rusijom! Napravljen tajni plan, evo kako će postupiti u slučaju eksalacije sukoba