To znači da će ta inspekcija dobiti više inspektora i drugog nedostajućeg kadra.

Iz Ministarstva navode da se jačanjem Budžetske inspekcije uvažava preporuka Saveta, a uz takav korak, za očekivati je i da u narednom periodu rad te službe bude unapređen, što će, kako je navedeno, stvoriti bolje uslove za borbu protiv korupcije.

Okvir za realizaciju preporuka su Zakon o načinu određivanja maksimalnog broja zaposlenih u javnom sektoru, koji važi do kraja 2018, i Strategija reforme državne uprave i akcioni plan koje je donela Vlada, zasnovane na sprovođenju linearnog smanjivanja broja državnih službenika.

Donošenjem novog Pravilnika o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji radnih mesta u januaru, formiran je Sektor za kontrolu javnih sredstava u okviru kojeg se obavljaju poslovi budžetske inspekcije, suzbijanja nepravilnosti i prevara u postupanju sa sredstvima EU i sistema javnih nabavki.

"Ističemo i da je Programom reforme upravljanja javnim finansijama 2016-2020, koji je donela Vlada krajem 2015, takođe predviđeno unapređenje finansijske kontrole, koordinacije i saradnje na suzbijanju prevara i zaštite finansijskih interesa EU kroz obezbeđenje odgovarajućeg broja zaposlenih za inspekcijske poslove do kraja 2017. godine", piše u saopštenju.

U sklopu sprovođenja Programa reforme upravljanja javnim finansijama 2016-2020 angažovani su konsultanti SIGMA (zajednički instrument OECD i Evropske komisije za podršku poboljšanju vladavine prava i upravljanja) da snime zatečeno stanje i daju preporuke za obezbeđivanje punog mandata Budžetske inspekcije da obavlja svoju nadležnost.

Ministarstvo finansija je, kako je navedeno, uputilo odgovor Savetu za borbu protiv korupcije u kojem informiše to telo o već preduzetim aktivnostima i namerama da se ovom kontrolnom organu da odgovarajući značaj u skladu sa zakonima Srbije i standardima EU.