• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Fijat 500l može u EAS, hoćemo li se ovajditi?

Izvor mondo.rs

Predsednik Srbije Tomislav Nikolić izjavio je danas da mu je predsednik Nursultan Nazarbajev u razgovoru rekao da će Kazahstan glasati da se jedan kontignet automobila iz Srbije uveze bez carine u zemlje Evroazijske ekonomske unije (EAS)

Ministar privrede Goran Knežević takođe je pre neki dan izjavio da je pala i poslednja barijera za bescarinski izvoz Fijata u evroazijski region.

Ruski mediji su sredinom godine navodili da bi trebalo da bude odobren recipročan uvoz oko 5.000 vozila godišnje. Hoćemo li se ovajditi od toga?

Predsednik Samostalnog sindikata u kragujevačkom Fijatu, Zoran Marković, misli da će biti neke vajde, ali...

"Sama iskra ili najava da Kazahstan neće da nas stopira dobar je znak za kompaniju i zaposlene, mada mi rešenje u narednom periodu vidimo u proizvodnji novog modela", rekao je on Tanjugu.

Kako je rekao, videće se dalje kako će se taj proces odvijati, ali pozitivni signali itekako imaće veliki uticaj na proizvodnju i uspešnost radnika.

Možda uz "podešavanje" cena

Možda bi se prodaja u Kazahstanu zasnivala na drugim cenama, jer tamo "hjundai elantra" kao najtraženij model košta nešto više od 8.000 evra , a u Srbiji je "na akciji" 14.000 evra.

Međutim, preterani optimizam ne uliva izjava koju je kao obrazloženje što je promenjena odluka (Kazahstan je do sada jedini blokirao "rusku" odluku da se uveze kontingent) dala kazahstanska strana.

Kako je to javno rekao ministar nacionalne ekonomije Kuandik Bišimbaje, zaključili su da vozila iz Srbije nikako nisu konkurentna vozilima koja se tamo prave.

Na stanu ogromno rusko tržište, na kome je svetska konkurencija ogromna, kragujevački Fijat bi mogao i u lada priorallsamom Kazahstanu da ima problema sa prodajom. Tamošnja autoindustrija nikako nije za potcenjivanje jer kolege iz "šrafcigfer" kompanija Azia Avto, Saryarka AvtoProm i Agromash Holding — su svojim modelima sa tržišta polako isteruju najveće svetske brenodove - Ševrolet, Kiju, Tojotu...

FCA Srbija ponovo u dve smene

Marković je ukazao da je posle tronedeljnog godišnjeg odmora danas nastavljena proizvodnja u Fijatovoj fabrici u Kragujevcu. Radnici su u ponedeljak i utorak pripremali proizvodne pogone posle kolektivnog odmora, tokom kojeg je obavljen remont mašina. Proizvodnja modela fiat 500L biće nastavljena u dve smene-prva smena je od šest ujutru, druga od 14 sati, dodao je.

U zemlji se i dalje prodaje najviše uvoznih automobila, ali potražnja konstantno pada i uvoz je zbog krize pao u 2016. u odnosu na lošu 2015. (pad 40 odsto) za gotovo 60 odsto.

Od 21.870 prodati automobila u prvoj polovini godine, Lada je prodala 4.309 (udeo od 20 odsto tržišta ali i pad za 68,3%), sledi Tojota sa 3,719, tzatim Rrno 2.363, Hjundai 1,578 i Kia sa 1.294 prodatih vozila.

Kazahstanci najviše kupuju kompaktne modele koji imaju cenu ispod 12.000 evra, što je ispod cene koju najjeftiniji model fijatove uzdanice "500l" ima na srpskom tržištu.
Najprodavaniji model je "lada priora" (1.968 komada), pa "tojota camry" (1.210), "reno duster" (1.175)...

Komentari 23

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

rkoma

E ljudi moji, kad je Volkswagen hteo da nas kupi pravili su izgovore da je Fiatov ugovor bolji bla bla bla i da je razlog prihvatanja fiata to sto ce nam izbrisati stare dugove tj stara potrazivanja.Ostali su stari dugovi, napravljeni su novi, a ostalo nam je sta? - Samo djubre od automobila na sve strane, otpustaju radnike, a sad ne mogu ni da prodaju to sto su ptoizveli. Sa druge strane VW tradicionalno lider lider u prodaji ali i kvalitetu. To je ta demokretija. Pametnom dosta!

Serbia forever

Vučiću, zašto državni organi ne kupuju FIAT 500L, nego Audi, Pežo, Opel, kineski Čeri i ostale marke prijatelja, koji su privatni uvoznici?

Sima

To sto Hjudaki Elantra kosta 14.000e razlog je sto prodavci uzimaju ogromnu marzu. Nemojte zaboraviti kad je Svetska Ekonomska Kriza bila u punom jeku neki modeli u srbiji su se prodavali od 5.000 do 6.000e jaftinije sto je pokazatelj pljacke naroda jer u srbiji ne postoji kontrola cena.

special image