Najviše se očekuje od plasmana svežeg voća i povrća na tržište Rusije, a primetno je interesovanje ruskih kupaca i za organske proizvode.

PKS i Razvojna agencija Srbije su, organizacijom nacionalnog štanda Srbije, podržale nastup 12 srpskih kompanija, proizvođača svežeg i zamrznutog voća i povrća, mesnih proizvoda, sokova i organskih proizvoda na međunarodnom sajmu "Svet hrane", održanom od 12. do 15. septembra.

Izlagači Nektar, Zlatiborac, Jugprom, Pik Južni Banat, Voćar, ITN, Moravac ZZ, Poslovni sistem Global Sid, Flora Internacional, Ćirić Agro MŽ, Mirax Agrar i Agroprom, izlagali su ove godine na dva nacionalna štanda Srbije u sajamskim halama specijalizovanim za voće i povrće, meso i mesne prerađevine.

Tradicionalno učešće srpskih kompanija na jednoj od najuglednijih međunarodnih izložbi prehrambenih proizvoda u svetu, direktno doprinosi kvalitetnijem pozicioniranju srpskih brendova i ukupnom izvozu, ne samo na tržište Zajednice nezavisnih država, vec i šire, navodi se u saopštenju.

Srpski izvoz je vredeo 379,2 miliona dolara, što predstavlja rast od 18,1 odsto u odnosu na isti period prethodne godine. Pokrivenost uvoza izvozom je sa 41,5 odsto u 2015. godini povećana na 47,6 odsto u prvoj polovini 2016.

Rast izvoza srpskih prehrambenih proizvoda u prvoj polovini 2016. godine zabeležen je kod svežeg voća za 74 odsto, kod sira za 27 odsto, a kod svežeg povrća za 23,7 procenata.

Značaj ostvarenih vrednosti srpskog izvoza u Rusiju utoliko je veći ukoliko se uzme u obzir udaljenost tržišta Ruske federacije od preko 2.000 kilometara, kao i visoki transportni troškovi, koji u velikoj meri utiču na finalnu cenu proizvoda.

Srpski proizvod je cenjen, prepoznat kao kvalitetan, ima kupca, a opšti utisak srpske poslovne zajednice je da takav trend treba održati i valorizovati, jer potencijali nisu ni izdaleka iscrpljeni.