• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

NE TAKO:10 Najčešćih grešaka na razgovoru za posao

Izvor mondo.rs

Ispiti, diplome, stažiranje, CV... I onda svi završe na intervjuu za posao. Ovo su saveti ŠTA NE ČINITI tom prilikom.

Od presudne je važnosti da onaj ko traži posao ne zatrpa sagovornika na intervjuu sa svim teškim poslovima koje je radio, i taj deo je lako izbeći. S nekim drugim stvarima je, međutim, malo teže, kaže se na sajtu za zapošljavanje CareerBuilder.

Saveti, koji prenosi Indy100.com, zasnovani su na iskustvu 2.600 menadžera koji se bave zapošljavanjem (HR).


1. Anksioznost

Nedostatak samopouzdanja i loša priprema za razgovor dovode do lošeg "govora tela", koje svakako neće inspirisati poslodavca na poverenje prema potencijalnom radniku.

Prema iskustvu Rozmeri Hefner, glavnom kadrovskom menadžeru u CareerBuilder, "ako ne pročitate sve o kompaniji kojoj se javljate, i ne proučite detaljno svoju moguću ulogu u njoj, uvećaćete svoj strah od intervjua i propustiti priliku".


2. Laganje

Istraživanje sugeriše da dve trećine kadrovskih menadžera neće zaposliti nekog za koga su posumnjali ili ga čak "uhvatili u laži" o bilo čemu tokom intervjua.

Zapamtite: Tanka je linija između "blagog naglašavanja" značaja svoje uloge u nekom projektu, i preterivanja koje sagovornika dovodi u zabludu.


3. Korišćenje telefona

Čak 64 odsto anketiranih kadrovika kaže da bi se odlučilo protiv kandidata koji se javi na telefon, pošalje ili primi poruku, ili samo pogleda svoj mobilni telefon tokom intervjua.

Takođe, smatra se krajnje neprofesionalnim da vam telefon zazvoni tokom razgovora za posao - ako imate neku tekuću "alarmantnu situaciju", budite sigurni da vam je telefon stavljen samo na vibraciju.


4. Arogantan stav

Dok je samopouzdanje vitalnog značaja kako za profesionalni uspeh, tako i za prvi utisak kod potencijalnog poslodavca, važno je da kandidat nikada ne izgleda arogantan ili "nedodirljiv".

Da je to presudno, smatra 59 odsto kompanijskih menadžera za ljudske resurse.


5. Neodgovarajuća garderoba

Jeste da nije uvek prigodno doći na intervju u strogo formalnoj odeći (čitaj odelo s kravatom), osim ako to posao izričite ne zahteva, ali važno je da uvek izgledate "pametno", čisto i reprezentativno.

Polovina anketiranih kadrovika i HR specijalista smatra da je neogovarajući stil garderobe dovoljan razlog za diskvalifikaciju kandidata.


6. "Izvinjavam se, malo kasnim"

Ne samo da je kašnjenje na razgovor neprofesionalno i da pokazuje nedostatak sposonosti za (samo)organizaciju kod kandidata, već je i "neverovatno bezobrazno".

Većina poslodavaca neće blagonaklono gledati na to da vas čekaju, čak i kad je to s veoma dobrim razlogom.


7. Izbegavanje kontakta "oči u oči"

Čak 70 odsto anketiranih je pomenulo da je to što nije uspelo da ostvari kontakt pogledom sa kandidatima ozbiljna "stavka protiv".

Jeste da ne želite da živcirate sagovornika zurenjem u njega, ali je važno da ostvarite poverenje umerenom dozom kontakta "oči u oči".


8. Meškoljenje

Niti jedan poslodavac ne očekuje da tokom intervjua sedite u stolici "kao klada", ali 32 odsto je reklo da im smeta meškoljenje kandidata, za daljih 28 odsto je problem ako nameštate frizuru (dodirujete kosu ili lice), a 34 odsto nervira "igranje stvarima sa stola".


9. Loš govor tela

Prekrštanje ruku na grudima je stavka zbog koje će vas "precrtati" kao dobrog kandidata 32 odsto kadrovika, kaže istraživanje. To se u psihologiji smatra odbrambenim stavom.

Slično tome, loše držanje tela, preterana gestikulacija rukama ili čak "mlako" ili prejako rukovanje su opisani kao klasične grešške kod intervjua.


10. Podbačaj s osmehom

Svakako je potrebno da se na razgovoru održi atmosfera profesionalizma i ozbiljnog shvatanja posla, ali potrebno je prikazati se kao "pozitivna" i pristupačna osoba.

Specijalisti iz kadrovskih službi su ocenili, u 40 odsto slučajeva, da nedostatak osmeha kod kandidata može da znači i "zbogom".


Pa, srećno s vežbanjem pred ogledalom.

Komentari 15

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Sk

Tako sam se ja mučio išo na razgovore za posao dobijao poslove koje niko nije hteo, dođu prvi dan na posao snime stanje i odu po burek. Naravno vise se ne vrate. Verovao sam da i u takvim firmam mogu da uspem da će moj trud neko ceniti ali džaba... Nisam mogao u opšte da prođem HR kod ovih jačih firmi i sto krugova, vi ste dobar kandidat ali bla,bla,bla... I tako sam 4 godine kloşario kod sitnih privatnika ďok nije naleteta veza za jednu ozbiljnu firmu. Na razgovoru ko HR-a bilo je dobar dan imate odlične preporuke i doviďenja. Krenuo da radim, naravno sa puno elena i evo me-jako sam zadovoljan

Вања

Што је мање посла, то је више текстова и савета о томе како оставити добар утисак на комисију за запошљавање. Има компанија које запопшљавају што млађе то боље, тако да им је и ХР комисија сачињена од балавурдије са мало пословног и животног искуства, површне и пуне предрасуда. Постоје људи који немају трему од наступа и умеју да представе себе у најбољем светлу, који умеју да шармирају публику (комисију), али то је углавном и оно најбоље што знају, тако да се на послу не покажу као најбољи избор.

saveta

moj savet, gde sam u 58god.dobila jako dopadljiv i lepo plaćen posao u kompaniji, gde nisam imala nikakvu vezu a učestvovalo je više od100 kandidata,daleko mlađih od mene je: 1.poslodavac mora sam da ima viziju šta mu teba i da to jasno kaže kandidatu. 2.poslodavac treba da bude kao čovek moralan i da proceni u kandidatu ono što iz njega viri i što ga odvaja od drugih. 3.poslodavac nesme da bude prost u formalnom izažavanju sa kandidatom dok razgovaraju o poslu. ako ste srećom konkurisali kod takvog poslodavca a imate znanje i viziju kako da se predstavite i ako nešto toplo i karakterno vam viri i odvaja vas od drugih,onda hrabro i srećno. od ovih 10grešaka koje obrađuju specijalizovani menadžeri, samo morate da prihvatite dve 1,tačnost u dolasku na inervju 2.uredan i pistojno obučen

special image