Koncesija za Aerodrom Nikola Tesla
MONDO, Lana Stošić 


Vojinović kaže da je dostignut značajan nivo broja putnika i robe, što beogradski aerodrom čini mnogo privlačnijim budućim koncesionarima.

On je Tanjugu kazao da je sada najvažnije da se sa koncesionarima dobro ispregovara i da oni ispune svoje obaveze koje stoje u javnom pozivu koji je u petak 10. februara objavljen u Službenom glasniku.

Pojašnjava da koncesije mogu biti jedna prečica u razvoju aerodromu, posebno sada kada se Beograd, Zagreb i Sofija bore za prevlast u regionu u avio saobraćaju.

Vojinović je kazao da su u širem regionu svi veći aerodromi pod nekom vrstom koncesije, navodeći kao primer uspešne koncesije aerodrom u Skoplju i dodajući da aerodrom u Sofiji treba da ode u koncesiju u martu ili aprilu.

On je ponovio da će se koncesija sa beogradski aerodrom odvijati u dve faze, odnosno u prvoj fazi će se dostavljati neobavezujuće ponude dok će se u drugoj fazi dostaviti obavezujuće ponude.

"U prvoj fazi ćemo imati sigurno više inrteresenata, dok će kako se priče razvijaju biti najviše dve ili tri kompanije sa kojima će se razgovarati", kazao je Vojinović.

Prema uslovima javnog poziva za koncesije Aerodroma "Nikola Tesla", kako je kazao, zainteresovane kompanije ili konzorcijumi moraju da imaju najmanje 500 miliona evra ukupnog kapitala.

Vojinović je naglasio da uslov da zainteresovane kompanije ili konzorcijumi ne smeju da učestvuju u vlasništvu aerodroma koji su u krugu od 450 kilometara od Beograda iz trke u startu isključuju kompanije "ADP" koja je jedan od koncesionara zagrebačkog aerodroma "Pleso" kao i turski konglomerat "TAV" koji upravlja aerodromima u Skolju i Ohridu.

Beogradski aerodrom je u 2016. imao 4,92 miliona putnika

USLOVI JAVNOG POZIVA

Javni poziv, koji je objavljen na sajtu beogradskog aerodroma, predviđa da će preciznije obaveze budućeg koncesionara biti finansiranje, razvoj u formi izgradnje i rekonstrukcije, održavanje i upravljanje (menadžment) celokupne infrastrukture Aerodroma "Nikola Tesla" i obavljanje formalne uloge operatera aerodroma.

Pobednik koncesije biće dužan da registruje pravno lice na teritoriji Srbije na kojeg će, po dobijanju koncesije, preći pravo korišćenja sve nepokretne imovine Aerodroma "Nikola Tesla" koje ce se po isteku koncesije vratiti na Republiku Srbiju.

Svi zainteresovani za koncesiju imaće 15 dana da predaju zahtev za učestvovanje u prvoj fazi, a vreme teče od 10. februara.

Takođe, imaju 60 dana ukupno da predaju svoje neobavezujuće ponude u sklopu Faze 1. Svako ko je zainteresovan da otkupi tendersku dokumentaciju to će moći da uradi za 1.000 evra.