Ankete mogu i te kako da budu od pomoći kada je reč o komunikaciji među ljudima. To se radi u svetu, ali i kod nas.

Anketa na specijalizovanom internet sajtu za zapošljavanje Urbae.com je bila na temu odnosa između zaposlenih i njihovih šefova. Rađena u periodu od 22. februara do 5. marta, a rezultati su pokazali da je polovina učesnika ankete, inače zaposlenih, zadovoljna odnosom sa pretpostavljenima, piše "Politika".

Osnovno pitanje, koje je i bilo suština ankete, glasilo je: "Kakav odnos imate sa šefom"”. Ispitanici su odgovorili na ovo pitanje na sledeći način: međusobno se poštujemo i uvažavamo (53 odsto), čini mi se da nema puno poverenje u mene (10 odsto), često me kontroliše i ispravlja (pet odsto), nisam zadovoljan(a) našim odnosom (32 odsto).

U nastavku ankete bilo je i pitanje "Ukoliko ste nezadovoljni odnosom sa nadređenima, trudite li se da ga poboljšate i kako", a odgovori su bili različiti i nudili su rešenja za ovoj prilično neprijatan problem.

Da bi se odnosi između podređenih i nadređenih popravili potrebni su određeni koraci. Ti koraci su sažeti u odgovorima: većim zalaganjem i boljim rezultatima (32 odsto), iskrenim razgovorom u kome pitam nadređene kako da poboljšamo odnose (54 odsto), pokušavajući da prikažem sebe sposobnijim od drugih na sve moguće načine (14 odsto).

Zanimljivo je da su žene u nešto manjem broju od muškaraca sigurne u dobar odnos sa nadređenima (19 posto žena u odnosu na 29 odsto muškaraca).

Iskren razgovor kao šansu da se poboljšaju međusobni odnosi između šefa i zaposlenih vidi većina učesnika ankete, smatrajući da dobra komunikacija mora da podrazumeva međusobno uvažavanje i razumevanje.

Ako se pogleda struktura zaposlenih, onda je zaključak na osnovu ove interesantne ankete da veće zadovoljstvo odnosom sa nadređenima imaju zaposleni u državnim institucijama u odnosu na zaposlene u privredi.

Tako je, bar na osnovu ankete na ovom sajtu. Ne bi bilo loše da se i firme odluče na ovakav vid komunikacije između establišmenta i zaposlenih, jer je to jedan od načina koji daju dobre međuljudske odnose i doprinose boljoj efikasnosti u radu.

To vodi ka boljim poslovnim rezultatima, što je i najvažnije za obe strane: i za zaposlene i za šefove, koji nikada ne bi smeli da smetnu s uma da su i oni nekada imali šefove, a tek posle toga postali i sami – nadređeni. Dobri ili loši, zavisi od njih samih i njihovog ponašanja prema zaposlenima kojima su pretpostavljeni.

(MONDO)