Ministar trgovine, Rasim Ljajić, dodao da je deficit u trgovinskoj razmeni između Srbije i Kine još uvek veliki, ali da se može smanjiti privlačenjem novih investicija iz Kine i boljim plasmanom domaće robe na kinesko tržište.
''Još uvek imamo veliki deficit u trgovinskoj razmeni sa Kinom. Nije realno očekivati da postoji balans zbog veličine zemalja i naših ekonomija, ali ohrabruje činjenica da u prvoj polovini ove godine imamo rast izvoza u Kinu za 213 odsto'', rekao je Ljajić novinarima u Sjamenu gde predvodi delegaciju Srbije na
Međunarodnom kineskom sajmu investicija i trgovine CIFIT 2019 na kojem je naša zemlja počasni gost.
Kako kaže, sajam CIFIT, koji se održava u kineskom gradu Sjamen, u provinciji Fuđijen, prilika je da se Srbija predstavi kao investiciona i turistička destinacija, da se poveća njena vidljivost na tržištu Kine i privuku nove investicije.
Ljajić je istakao da je trgovina jedna od oblasti saradnje sa Kinom i da je CIFIT odlična prilika da se uspostave direktni kontakti privrednika budući da Srbija oko 50 odsto kineske robe uvozi iz drugih zemalja.
"To povećava cenu proizvoda i zato je bolje da uvozimo robu iz prve ruke nego preko Nemačke, Holandije, Slovenije, Hrvatske kao što je sada slučaj. Verujem da na ovom sajmu može doći do novih ugovora i dogovora o saradnji'', kazao je Ljajić.
Govoreći o privrednoj saradnji dve zemlje, Ljajić je naveo da Kina još uvek najviše investira u infrastrukturu u našoj zemlji i da je ukupna vrednost svih projekata koji se zajednički realizuju oko 7,5 milijardi evra.
Takođe, velike su i kineske investicije u srpsku privredu, pre svega, u RTB Bor i Železaru Smederevo.
''Dve kineske kompanije su u prva tri izvoznika u Srbiji, što je veliki uspeh i za te kompanije, ali to govori i o poslovnoj klimi i ambijentu u našoj zemlji'', kazao je Ljajić.
''Sve zemlje se bore da privuku turiste iz Kine. Svake godine više od 150 miliona Kineza putuje širom sveta'', ukazao je Ljajić i podsetio da su po broju dolazala u Srbiju kineski turisti ove godine na prvom mestu.