A ko drugi? Er Srbija leti s Morave - dobija 5,6 miliona evra

Emiratsko-srpska aviokompanija Er Srbija započeće letove sa kraljevačkog aerodroma "Morava", pošto je pobedila na tenderu za obavljanje usluga redovnog vazdušnog prevoza "na linijama od javnog interesa".

Srpski nacionalni aviopreznik je bio jedini ponuđač na tenderu i dobiće 5,63 miliona evra u naredne tri godine kako bi održavala letove tokom cele godine do Beča i sezonske letove do Soluna, izveštava portal Ex-YU Aviation.

Tokom trajanja ugovora o subvenciji, Er Srbija će obaviti ukupno 300 povratnih letova do austrijske prestonice. Za tu rutu je izdvojeno 3,32 miliona evra.

S druge strane, od Kraljeva do drugog najvećeg grčkog grada, Soluna, imaće 184 povratna leta, za šta će srpski avio-prevoznik dobiti 2,25 miliona evra, navodi portal.

Preostalih 50.174 evra dobiće za pokrivanje operativnih troškova za pokretanje poslovanja sa aerodroma Morava.

Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture je navelo u odluci o dodeli ugovora srpskom prevozniku da "ponuda Er Srbije u iznosu od 659.191.258 dinara (5,63 miliona evra) ispunjava sve uslove predviđene Zakonom o javnim nabavkama i tenderskom dokumentacijom".

UKINUTO POSLE TRI MESECA

Er Srbija je pre mesec dana, na osnovu odluke Vlade Srbije, ukinula liniju Niš - Budimpešta. Linija takoše dobijena na tenderu je ukinuta posle samo tri meseca rada, jer letovi za Budimpeštu "nisu ispunili planirana očekivanja".

Prema uslovima iz tendera, Er Srbija mora sledećeg meseca da krene sa letovima između Kraljeva i Beča tri puta nedeljno, dok bi letovi do soluna Solun trebalo da počnu sredinom marta 2020., takođe tri puta sedmično.

To znači da će Er Srbija od sada imati letove do Beča i Soluna i iz Beograda i iz Kraljeva. Svi letovi iz Kraljeva biće obavljani regionalnim avionom "ATR72 turboprop".

Kraljevo je treći srpski grad iz kojeg će leteti nacionalna avio-kompanija, nakon Beograda i Niša. Vlada je izdvojila sredstva za izgradnju druge piste u Kraljevu sledeće godine, podseća se u informaciji.