Najviše se uvoze automobili iz Nemačke 59 odsto, Francuske 20 odsto i Italije osam odsto, pokazuje istraživanje portala Polovniautomobili.com.
Na sajtu se najviše pretražuju automobili sa cenom od 1.000 do 2.000 evra, ali za kupovinu "polovnjaka" građani uglavnom izdvoje na stranu do 5.000 evra.
Prilikom izbora automobila većina se rukovodi motom "Nemac je Nemac", pa automobilske marke proizvođača iz te zemlje već godinama zauzimaju prvih pet mesta na listi najprodavanijih: prvi je Folksvagen, a slede Audi, BMW, Opel i Mercedes.
Drugu godinu zaredom najtraženiji model na sajtu "Polovni automobili" je "audi A4", a odmah iza njega "audi A6", zatim BMW-ova "trojka", a na četvrtom mestu je ponovo igrač iz VW grupacije – neprevaziđeni "golf".
Ekološka tema i najava zabrane uvoza vozila starije generacije, kako se navodi, obeležili su tržište polovnih automobila u 2019. godini.
U prvi mah govorilo se o zabrani uvoza vozila koja imaju motore standarda zagađenja "euro 3" i "euro 4". Ipak, pred kraj godine stigao je nešto ublaženiji stav na tu temu u vidu najave da će biti zabranjen samo uvoz vozila sa "euro 3" motorima i to najverovatnije tek od 2021. godine.
Javnost je dodatno uzburkalo podsećanje da će od jula 2021. godine količina štetnih materija u izduvnim gasovima biti uslov za prolaz tehničkog pregleda i procene da bi čak i do milion vozila moglo da ostane neregistrovano.
Među ključnim faktorima prilikom izbora automobila jeste svakako cena, pa se samim tim postavlja pitanje kako su sve te najave uticale na cene "polovnjaka". Analiza pokazuje da tržište na te najave nije reagovalo i da su oscilacije gotovo minimalne.
Tokom čitave godine prosečna cena automobila u zavisnosti od euro standarda motora bila je: za "euro 3" - 2.200 evra, "euro 4" - 4.150 evra, "euro 5" - 8.900 evra i "euro 6" - 18.750 evra.
Čak 73 odsto uvezenih automobila su dizelaši i oni su u proseku bili za oko 25 odsto skuplji od benzinaca.