Alitalija će u početku biti u stoprocentnom državnom vlasništvu, koja će dodatno sipati 600 miliona evra, a "onda ćemo to morati da razmotrim", izjavio je ministar saobraćaja Stefano Patuaneli, prenosi agencija Ansa.
Dodao je da je u toku razmatranje ponuda za ovog hroničnog gubitaša.
Alitalija, koja je gotovo tri godine pod vanrednom upravom i balansira na ivici bankrota, privatizovana je ulaskom 2008.godine, ali joj je i dalje bila potrebna državna pomoć kako bi nastavila poslovanje, budući da od 2002. naovamo nijedne godine nije zabeležila dobit.
Italijanska vlada je proteklih meseci kompaniji odobrila kredite za premošćavanje u ukupnom iznosu oko 1,5 milijardi evra.
Problematična Alitalija menjala je vlasnike nekoliko puta u proteklih deceniju i po, i uvek je bila pod pretnjom bankrota.
Godine 2009. konzorcijum KLM-Air France je uzeo 25 odsto akcija, s namero da ih dokupi još 2013. podseća Wantedinrome.com. Zbog restrukturisanja kod samih kupaca, to se nije ostvarilo.
Godine 2014. na scenu stupa Etihad ervejz iz Ujedinjenih Arapski Emirata, koji kupuje 49 odsto. I pored rezova i strukturnih reformi tri godine kasnije Alitalija prijavljuje bankrot.
Vlasnici su mogli da budu i Izidžet (EasyJet) i Rajaner, čak i italijanska železnica Ferrovie della Stato, koji su pokazivali interesovanje za kupovinu. Najbliži je bio Rajaner, ali je posao pokvario niz štrajkova njihovih pilota i pritisak italijanskog sindikata zbog predviđenih rezova u broju zaposlenih.