Mikro, mala i srednja preduzeća okosnica su razvoja naše privrede, a samo u Srbiji posluje preko 100.000 porodičnih kompanija koje zapošljavaju više od 1,1 milion ljudi.
Poslovanje se i inače sve više prebacuje na internet, o čemu svedoči podatak da je onlajn kupovina kod nas zabeležila skok od 32,8 odsto u 2019. U istom periodu je oko 1,8 miliona građana kupovalo na ovaj način razne proizvode.
A koliko je onlajn kanal prodaje važan, pokazala je aktuelna situacija sa korona virusom. Prodavnice i pijace su bile zatvorene, trgovina je praktično stala, a radili su samo oni koji su bili na internetu. I oni koji su radili, sada su u ovim vanrednim okolnostima imali priliku da vide sve prednosti ali i probleme onlajn biznisa, marketinga i logistike pre svega.
Privreda se sada "otključava", ali to ne znači da se stvari vraćaju "na staro", jer onlajn prodaja će svakako ostati važan, ako ne i presudan, kanal prodaje za mala i srednja preduzeća.
Da biste u tu avanturu krenuli na pravi način, ili unapredili postojeći posao, u kompaniji Visa i Rajfajzen banci su osmislili poseban program.
Pravna lica sa sedištem u Srbiji kojima je neophodna internet prodavnica će u periodu do 21. juna ove godine jednostavno moći da se prijave na konkurs Rajfajzen banke i kompanije Visa za podršku i dobiju mogućnost besplatne izrade onlajn prodavnice, uz besplatno jednogodišnje održavanje, kao i brojne druge pogodnosti.
Do 50 malih i srednjih preduzeća zainteresovanih za onlajn prodaju, koja ispune uslove konkursa, imaće pravo na besplatno otvaranje internet prodavnice, kao i na besplatno održavanje u trajanju od 12 meseci.
Pored toga, biće obezbeđene usluge profesionalnog fotografa i obrade fotografija proizvoda, uputstva i obuke za korišćenje same platforme za prodaju, obezbeđivanje i podešavanje SSL sertifikata - protokola za sigurnu razmenu podataka na sajtu i onlajn prodaju i SEO optimizacija sadržaja (prilagođavanje sadržaja za bolje pozicioniranje sajta na Google pretrazi).
Zainteresovanost za onlajn kupovinu raste iz godine u godinu, jer potrošači mogu na brz i efikasan način da nabave željene proizvode - iz udobnosti doma, u bilo koje doba dana ili noći, ističu iz kompanije Visa, jednog od partnera projekta.
Firme koje nude e-trgovinu imaju priliku da smanje troškove i privuku nove kategorije potrošača, zahvaljujući jednostavnom pristupu širokom spektru roba i usluga.
"Firme koje nude e-trgovinu imaju priliku da smanje troškove i privuku nove kategorije potrošača, zahvaljujući jednostavnom pristupu širokom spektru roba i usluga.Ovim projektom želimo da podstaknemo mala i srednja preduzeća da usvoje inovativne načine prodaje i tako unaprede svoje poslovanje, budući da je naša misija da omogućimo pojedincima, privredi i ekonomijama da se razvijaju”, rekao je Vladimir Đorđević, generalni direktor kompanije Visa za Jugoistočnu Evropu.
Svake sedmice stručna komisija će birati po pet naših preduzeća koja na najbolji način zadovoljavaju kriterijum kvaliteta dostavljenog poslovnog plana, i koja će dobijati pakete podrške.
"Mikro i mala preduzeća i preduzetnici su stub naše privrede, ali istovremeno i njen najosetljiviji deo, posebno u izazovnim vremenima kao što je ovo. Onlajn prodaja je već dugo najbolji način za plasiranje proizvoda za različite sektore privrede, a u novim okolnostima nakon prestanka pandemije, njen udeo u ukupnoj prodaji će dodatno rasti. Važno je da svi mali privrednici koji mogu da koriste sve prednosti e-trgovine, što pre steknu neophodna znanja, veštine, ali i tehničku podršku“, izjavio je Petar Jovanović, zamenik predsednika Izvršnog odbora Rajfajzen banke.