Kao kompanija koja više od pola veka svojim aktivnostima doprinosi dobrobiti zajednice u kojoj posluje, Coca-Cola HBC Srbija je odlučila da pomogne oporavak privrede nakon višemesečne krize izazvane epidemijom korona virusa.
Još 2019. godine, u saradnji sa Privrednom komorom i Smart kolektivom, Coca-Cola HBC Srbija je pokrenula projekat “Stižemo sa juga” kako bi se podstaklo preduzetništvo, a odabranim proizvođačima specijaliteta od voća i povrća pružila podrška u promociji i plasiranju proizvoda.
Zahvaljujući ovom projektu, mali porodični biznisi - Agro Iris, Chrono, Fišek, Jastrebačka priča, Nanin recept s juga, Polo, Radanska ruža i Vinarija Status, ubrzo su osvojili simpatije i srca potrošača.
Ipak, kako je njihovo poslovanje proteklih meseci, u uslovima vanredne situacije, bilo pod ogromnim teretom, kompanija je odlučila da opredeli po 150 000 dinara za učesnike projekta, kako bi im olakšala oporavak.
Nakon pomoći usmerene ka Crvenom krstu, Banci hrane, medicinskim radnicima i svima onima koji su se našli na prvoj liniji odbrane od epidemije, ovo je još jedan korak dalje za kompaniju koja želi da dodatno podrži i ohrabri one sektore koji su se tokom vanrednih okolnosti suočili sa najtežim udarom krize.
"Kada smo pokretali projekat, snažno smo verovali u potencijal malih porodičnih firmi sa juga. Danas, kada smo svi suočeni sa teškoćama u poslovanju, još više želimo da podržimo njihove ideje i snove, da ih osnažimo i motivišemo da što pre prevaziđu posledice krize i nastave proizvodnju u punom obimu. Istovremeno, to je i naš način da podržimo preduzetništvo u Srbiji i sveukupni oporavak privrede", ističe Teodora Pasulj iz Coca-Cola HBC Srbija.
Osim konkretne finansijske podrške, kompanija je organizovala i onlajn susret sa malim preduzetnicima kako bi se informisala o svim izazovima sa kojima se proizvođači suočavaju. To je bila i dobra prilika za razmenu iskustava i korisnih saveta za efikasniji povratak na tržite.
Majstori ukusa sa juga su takođe istakli i ogroman značaj zajedničkog nastupa na online shopu stizemosajuga.rs koji je za vreme vanrednog stanja bio praktično jedini kanal promocije i prodaje.
"Mala porodična preduzeća imaju kvalitet i dobar proizvod, ali ne i kapacitete da se u potpunosti nose sa krizom ovih razmera. Prethodni meseci bili su izazovni, naročito kada je reč o prilagođavanju novim uslovima rada, promenama i ograničenjima u plasmanu robe. Zato je za našu firmu svaka pomoć zaista dobrodošla. Međutim ovde nije reč samo o finansijskoj pomoći, već o ljudskoj brizi i solidarnosti koja vas dodatno podstiče i motiviše", ističe Bora Jović, iz vinarije Status iz Svrljiga.
Kriza globalnih razmera čije krajnje domete još uvek ne možemo da sagledamo, promeniće mnoge poslovne odluke i planove, a oporavak privrede biće jedan od najvećih zadataka u narednom periodu.
U Coca-Cola HBC Srbija veruju da upravo razvojem malog preduzetništva, na najbolji način pomažu što bržem oporavku celokupnog društva.