Do sad ste sigurno čuli koliko su mali i srednji biznisi bitni za zdravu privredu jedne zemlje.
Ne postoji jaka ekonomija na zapadu koja se ne bazira se na njihovom razvoju! Imajući u vidu da se mali biznisi brzo razvijaju i uče, kao i da brzo prihvataju nove tehnologije, postoji potencijal da vremenom pređu u srednje, a potom i u veliko preduzeće. Bez obzira na to da li su u pitanju mala ili srednja preduzeća, oba tipa utiču i na smanjenje nejednakosti i na smanjenje siromaštva, jer stvaraju radna mesta za sve slojeve društva.
Ovde nije kraj dobrim stranama - brzo napredovanje podstiče jačanje konkurencije, što automatski znači bolji kvalitet proizvoda i usluga, kao i snižavanje cena. Mala preduzeća su fleksibilna, vitalna, sklona ka preduzimanju rizičnih i inovativnih koraka, i baš zato se lakše prilagođavaju zahtevima potrošača i promenama na tržištu. Međutim, upravo u toj njihovoj prednosti leži istovremeno i njihova slabost: zbog tih sklonosti ka preduzimanju rizika, suočavaju sa većom neizvesnošću opstanka.
Kad zagrebemo ispod teoretskog dela, šta zapravo znamo o onima koji stoje iza malih biznisa? To su ljudi koji su imali hrabrosti da rizikuju i napuste poslove kojima nisu bili zadovoljni, i pokrenu nešto svoje. Verovatno ni ne pomišljamo da možemo da utičemo na njihove, ali i svoje živote, tako što ćemo kupiti proizvod u koji je uložena vizija, trud i naporan rad.
Mali preduzetnici svoje proizvode i usluge plasiraju na način da ponude kvalitet naspram kvantiteta, i tu se odražava sva njihova vrednost. Oni često ostaju na lokalnom nivou, zbog nemogućnosti zapošljavanja većeg broja ljudi, a budući da ne raspolažu velikim sredstvima koja bi mogla da ulože u reklamu, jedini način je “širenje dobrog glasa” ili putem interneta. Razvijanje bliskog odnosa sa potrošačima je prva i osnovna razlika u odnosu na velike kompanije. Osluškivanje želja i utisaka mušterija, direktna komunikacija sa njima i ostvarivanje dugoročnog odnosa poverenja, najveća je vrednost malih brendova.
U jeku kovid krize, čak je i kompanija Instagram prepoznala važnost podrške malih bizinisa. Izbačen je stiker “Podržite male biznise”, pomoću kog ljudi lakše i vidljivije mogu da iskažu zadovoljstvo nekim brendom, tako što će ga “nalepiti” u svoj story. Najbolje od svega je kad korisnici iskoriste stiker, njihov story se direktno postuje u Instagramov. Ovaj alat može biti od velike pomoći pri umrežavanju malih preduzetnika sa potencijalnim kupcima i korisnicima usluga.
Kako u svemu tome možete da doprinesete vi, kao potrošač i mušterija? Kad god imate mogućnost izbora, pazarite proizvod koji je potekao od malog proizvođača. Budite u kontaktu s njim - društvene mreže su sjajan način za davanje fibeka i za dalji rast brenda. Zapratite njihove profile, lajkujte im objave, delite njihov sadržaj kako bi dopreo do što više ljudi.
Znači, nije svejedno gde kupujete! To je prepoznala i kompanija Visa, i pokrenula Platformu za podršku malom biznisu. Inicijativa #WhereYouShopMatters ističe važnost lokalne kupovine i nudi set poslovnih rešenja, stručnih saveta i posebnih pogodnosti za male biznise, koja će vlasnicima malih i srednjih preduzeća olakšati svaki korak poslovanja.
Kompanija Visa posebnu pažnju pridaje malim preduzećima tokom pandemije korona virusa. Imajući u vidu koliko to može biti poguban period za sva, a posebno za mala preduzeća, na sajtu se mogu naći saveti i alati kako pokrenuti onlajn prodaju i kako plasirati komunikaciju na digitalnim kanalima.
Prve usluge i pogodnosti su već dostupne na Platformi za podršku malom biznisu, a njihov broj će se samo povećavati u narednom periodu. Jedna od već pokrenutih usluga je Visa for Business konsijerž, kao i besplatan čet-bot, koji korisnicima Visa biznis kartica omogućava posebne ponude i popuste partnera programa. Preko nje se takođe mogu dobiti druge usluge sa sajta, kao što su posebne ponude za jednostavna rešenja za online prodaju partnera AllSecure, ponude i podrška za kreiranje lojalti i gift kartica ili za kreiranje veb sajtova ili kanala direktne komunikacije, dizajniranje materijala, ili besplatan prevod sa ili na engleski jezik.
Ako poznajete nekog ko ulazi u proces pokretanja malog biznisa, ne propustite da ga uputite na ovu Platformu - sigurno će naići na pogodnost koja će mu olakšati ceo proces!
Da li vi imate omiljen mali brend kome verujete?