U dokumentu koji potpisuje izvršni direktor Vladimir Ristić, pozivaju se svi zainteresovani zaposleni, sa najmanje šest godina radnog staža, od kojih su poslednju radili u tom preduzeću, da do 15. oktobra predaju zahtev, prenose danas podgoričke "Vijesti".
"Zaposleni može da ostvari pravo na neto otpremnine u visini od 50 odsto mesečne bruto zarade za svaku godinu radnog staža, s tim da iznos otpremnine ne može biti veći od 15 bruto zarada zaposlenog", navodi se u dopisu kompanije koja je u ozbiljnim problemima, a koji je objavljen u četvrtak, 10. septembra.
Crnogorski avio-prevoznik objavio je i da zaposleni koji ispunjava uslove za odlazak u penziju, a ima 65 godina, može da ostvari pravo na neto iznos otpremnine do šest bruto-zarada.
"Visina bruto zarade određuje se kao prosečan iznos poslednje tri bruto zarade koje su zaposlenom pripadale pre isplate otpremnine, isključujući bruto zaradu ostvarenu u mesecima prekida rada za svakog zaposlenog pojedinačno", prenosi dnevnik.
U pozivu piše da će najkasnije u roku od 15 dana od predaje zahteva direktor doneti pojedinačne odluke.
Zaposleni u Montenegro Erlajnzu, kojima radni odnos prestane sporazumno i ostvare pravo na otpremninu, neće moći narednih pet godina da se zaposle u ovoj kompaniji, ali ni u javnom sektoru i institucijama.
Beogradska kancelarija Dilojta je krajem prošle godine analizirala za potrebe Ministarstva fiinansija dva alternativna scenarija - podršku države od 155 miliona evra (zbog prethodne subvencije Podgorica je već imala prolema sa EU oko zaštite konkurencije), a drugi je stečaj kompanije. Ako kompanije dobije ovu državnu pomoć, 2020. godinu će prema analizi završiti sa gubitkom od 6,6 miliona evra.
U 2021. će nakon nabavke aviona imati profit od 3,3 miliona evra, kao i u 2022, dok bi 2023. neto dobit iznosila 5,1 milion evra.
Poslovni prihodi kompanije bi, prema ovom scenariju, porasli sa 76 miliona u 2020. na 82 miliona u 2023, dok bi istovremeno rashodi pali sa 80 na 71 milion.Troškovi amortizacije, zbog nabavke novih aviona, porasli bi sa 1,2 na 5,2 miliona evra.Profit bi nastavio da raste, pa bi 2028. iznosio 5,7 miliona evra.
"Država bi planiranim ulaganjima ostvarila neto sadašnju vrednost od 17,8 miliona evra, što je značajno više od 2,8 miliona evra koliko je projektovana vrednost u alternativnom stečajnom postupku", glavni je zaključak analize Dilojta.
To, ocenjuje podgorički list, pokazuje u koliku krizu je dovedena kompanija i koliki je njen minus, kada će nakon ulaganja od 155 miliona njena vrednost biti 17,8 miliona.
List navodi da dubinu problema u koji je doveden MA, i pored dosadašnje izdašne državne pomoći, pokazuje i analiza mogućeg stečaja.
U tom slučaju bi, kako je navedeno, nakon naplate garancija i preuzimanja depozita, potraživanja poverilaca iznosila 102 miliona evra, dok bi se od prodaje imovine kompanije moglo dobiti najviše 5,5 miliona evra.
Poverioci bi naplatili najviše 5,4 odsto svojih potraživanja, a država bi za svojih 52,2 miliona evra mogla dobiti 2,8 miliona.
Dilojt navodi da će prema planu u 2020. godini biti u kompaniju uloženo 100,2 miliona evra kojim će biti pokriveni dugovi kompanije prema državi, Aerodromima, Hipotekarnoj banci, dobavljačima, kao i novac za održavanje likvidnosti i reastauraciju motora.
Plaćanje dugova kontroli leta predviđeno je u četiri rate od 2020. do 2023. godine, dok će ulaganje u nabavku novih polovnih aviona od 50 miliona evra sprovesti u periodu od 2021. do 2024. godine u godišnjim ratama od po 12,5 miliona evra.
Kompanija sada ima četiri operativna aviona, od čega je jedan njen, za dva plaća zakup a jedan je nabavljen preko lizinga.
Zbog nabavke novih aviona kompanija će, kako je navedeno, imati manje troškove zakupa zbog čega će godišnje imati neto uštedu od 6,5 do 6,9 miliona evra.
(MONDO/Vijesti)
Budite bolje informisani od drugih, PREUZMITE MONDO MOBILNU APLIKACIJU.