NA OVO SE ČEKALO DECENIJAMA! Kreće izgradnja Fruškogorskog koridora, niču radovi na kapitalnoj saobraćajnici

Vlada Srbije i kineska kompanija CRBC potpisali su danas Ugovor o izgradnji Fruškogorskog koridora, od Novog Sada do Rume, čija je ukupna vrednost 606 miliona evra.

Kurir/Zorana Jevtić

Ugovor su potpisali ministarka Zorana Mihajlović i direktor kompanije Džan Sjao Jen, a svečanostii u Predsedništvu Srbije prisustvovali su predsednik Aleksandar Vučić i ambasadorka Kine Čen Bo.

Fruškogorski koridor biće brza saobraćajnica od Rume do Novog Sada u dužini od 47,7 kilometara, koja ce spojiti autoputeve ka Šidu i Subotici. 

Brza saobrćajnica od Novog Sada do Rume od oko 48 kilometara, biće izgrađena u rekordnom roku, do 15. marta 2024. godine, izjavio je danas predsednik Srbije Aleksandar Vučić.

Vučić je, nakon potpisivanja ugovora sa kineskom kompanijom CRBC za izgrađu Fruškogorskog koridora, rekao da je ovo važan dan u "moru ne tako lakih dana", kao i da je veoma ponosan što je taj ugovor potpisan.

"Fruškogorski koridor biće veoma značajan ne samo za Novosađane, već i za građane iz svih delova Bačke i Srema i skratiće im put ka zapadu Srbje i zapadnim zemljama".

Vučić je naveo da će ta brza saobraćajnica, pre svega, omogućiti lak dolazak do Fruške gore i Rume.

U okviru brze saobraćajnice biće izgrađen i most na Dunavu kod Kovilja od 1,8 kilometara i tunel Iriški venac od čak 3,5 kilometara, naglasio je predsednik.

Dodaje da će se nadovezati ta brza saobraćajnica na autoput Ruma - Ssabac koji se gradi, kao i brzu saobraćajnicu od Ssapca do Loznice.

"To je oko 125 km gde ćete moći za sat vrema da stignete od Loznice do Novog Sada. Niko nije verovato ranije da je to moguće", dodao je Vučić.

Kaže da će kompletan Fruškogorski koridor sa svim objektima biti otvoren za saobraćaj u rekordnom roku do 15. marta 2024. godine.Vlada Srbije je polovinom septembra odobrila ugovor za izgradnju Fruškogorskog koridora u okviru kojeg će biti izgrađen i tunel kroz Frušku goru od 3,5 kilometara koji će inače biti najduži tunel u Srbiji.

Takođe, biće izgrađen most preko Dunava dužine 1,8 kilometara.

Fruškorogski koridor će imati četiri kolovozne trake širine po 3,5 metra, ali neće imati zaustavne trake, zbog čega se neće voditi kao klasičan auto-put, već kao brza saobraćajnica.

Izgradnja Fruškogorskog koridora je važna jer se nadovezuje na pravac Ruma - Šabac-Loznica.

Fruškogorski koridor povezaće tri opštine: Novi Sad, Irig i Rumu, a rešiće i problem prolaska teretnih vozila preko Fruške gore i kroz Irig.

Budite bolje informisani od drugih, PREUZMITE MONDO MOBILNU APLIKACIJU