TELENOR SRBIJA TUŽI UNITED GRUPU ZA NELOJALNU KONKURENCIJU: Neistinita i intenzivna medijska kampanja

Telenor je bio prinuđen da preduzme pravne akcije kako bi zaštitio svoju reputaciju, saopšteno je

Profimedia

Kompanija Telenor Srbija podnela je nadležnim sudskim organima u Srbiji tužbu zbog nepoštene tržišne utakmice protiv povezanih firmi United Group B. V. Holandija, Srpske kablovske mreže d.o.o Beograd, Adria News s.a.r.l. Luksemburg i Adria News d.o.o Beograd. Ova grupacija kompanija, počev od 25. januara 2021. godine, sprovodi neistinitu i intenzivnu medijsku kampanju koristeći medije u svom vlasništvu N1 i Nova S, čime, po oceni Telenora, nastoje da spreči ili oteža ulazak Telenora kao novog konkurenta na tržištu distribucije medijskog sadržaja.

Podsećamo da United Grupa i SBB imaju većinski položaj na tržištu distribucije medijskih sadržaja od 46,1%, dok Telenor tek treba da uđe na ovo tržište, i to nakon što nadležni organi Republike Srbije nezavisno, stručno i nepristrasno donesu odluku. Telenor Srbija ističe da su potpisani ugovori o zakupu Telekomove infrastrukture u potpunosti u skladu sa zakonima Republike Srbije i da u njima nema naznaka narušavanja konkurentnosti ili medijskog pluralizma u Srbiji. Telenor Srbija je do sad dva puta bezuspešno tražio od United Grupe ponudu za distribuciju kanala koji su u vlasništvu ili čijim pravima raspolaže ova grupacija, jer je ambicija kompanije da u budućoj ponudi ima što širi mogući izbor kanala, uključujući Nova S, N1, Sport klub i ostale.

Kao i prethodna tužba koju je kompanija Telenor Srbije podnela za nadoknadu štete, i tužba za nelojalnu konkurenciju usmerena je protiv kompanija koje su kreatori medijske kampanje. Tužbom za nelojalnu konkurenciju zahteva se da se firmama u vlasništvu United Grupe takvo delovanje onemogući, jer se njime krše zakonske norme i dobri poslovni običaji, i da sudska presuda bude objavljena u sredstvima javnog informisanja. Telenor će naknadno opredeliti visinu štete koju je pretrpeo zbog nelojalne tržišne utakmice.

Zbog intenzivne medijske kampanje i optužbi sa kojima se suočava, Telenor je bio prinuđen da preduzme pravne akcije kako bi zaštitio svoju reputaciju. U kompaniji veruju da će od sada nastaviti da se na tržištu takmiči relevantnim ponudama koje korisnici vrednuju, kao što je činila tokom 15 godina poslovanja na srpskom tržištu.