PRODAJETE KOLA? Ako su ljubičasta, mogli biste da izgubite DOBRE pare, a evo koje boje povećavaju vrednost  automobila

Kada birate automobil, pametno je povesti računa o boji vozila, jer to sutra može da vas košta iako to niste očekivali.

MONDO/Uroš Arsić

Veliko istraživanje koje je sprovela nemačka platforma za prodaju automobila Mobile otkriva da izbor boje može da vam napravi neočekivane poteškoće tokom prodaje i u velikoj meri smanji cenu vašeg četvorotočkaša.

Kako piše Revija HAK, na automobilu u ljubičastoj boji ćete izgubiti oko 27,2 odsto od prosečne cene vozila, srebrnoj 25 odsto, zlatnoj 23,1 odsto, crvenoj 11,5 odsto, plavoj 9,8, a zelenoj 1,3 odsto.

Možda je crvena odličan izbor za Ferari, ali ako kupujete poslovnu limuzinu poput Volkswagen Passata ili BMW-a serije 5, ta boja je neprikladna, odnosno doneće vam glavobolje pri prodaji, navodi Mobile.

Nećete pogrešiti ako kupite narandžasto vozilo (sve, naravno, zavisi od klase) jer ona donosi 5,4 odsto višu cenu od proseka pri prodaji vozila, još bolji izbor su bela sa 5,9 odsto, crna s 9,5 odsto, siva s 9,7 odsto i žuta s 13,3 odsto.

Isti automobili sa živopisnijim bojama, prema pisanju Mobile.de, mnogo se manje pretražuju i gledaju na internet oglasima nego oni s neutralnijim bojama poput sive ili crne.

Uvek imajte na umu da boja mora da odgovara klasi automobila, odnosno nekakvim prosecima, ukoliko želite dobro da prodate polovno vozilo. Savet je i da izbegavate i trendovske boje, koje su u modi neko vreme, ali brzo će postati "trn u oku".

(MONDO/Telegraf)