Pet godina kasnije, u Malošištu u opštini Doljevac otvorena je druga fabrika, a sredinom 2017. godine, počela je sa radom treća fabrika u Nišu. U avgustu 2018. godine, kompanija je počela izgradnju četvrte fabrike u Kraljevu koja će biti najveća u okviru Divizije kablovskih sistema. Fabrika u Kraljevu najveći je projekat u istoriji kompanije koja proizvodi kablovske setove za svetske proizvođače premium automobila, poput BMW-a i Mercedesa.
Leoni je sada, može se reći, uveliko uticala na kretanje čitave zemlje, pokrenula ekonomiju i razvoj Srbije, pa i uticala na ostatak Evrope. Leoni Srbija trenutno je jedina kompanija u Evropi u okviru Divizije kablovskih sistema koja ima četiri proizvodne jedinice, među petnaest je najvećih izvoznika u Srbiji, kao i najveći poslodavac u industrijskom sektoru koji trenutno zapošljavanja 13.000 radnika, a do 2023. treba da primi na posao još 5.000 ljudi.
Kompanija je uložila oko 170 miliona evra u objekte i opremu, dok je od osnivanja izgradila impresivnu mrežu od oko 600 domaćih dobavljača sa kojima je ostvarila ukupan promet u iznosu od 117 miliona evra, doprinoseći tako rastu životnog standarda.
Leoni Srbija pomaže škole, vrtiće, sportske klubove, decu sa smetnjama u razvoju, zdravstvene i kulturne ustanove, ali i ulaže u mlade, jer veruje da su obrazovani i kvalifikovani ljudski resursi najveći kvalitet. Pored standardnih i specifičnih kablova, kao i sistema ožičenja napravljenih po narudžbini i pripadajućih elemenata, ponuda kompanije uključuje i softverska rešenja i usluge poput arhitektonskog dizajna i simulacije.
Posebno je značajno to što LEONI svojim radom na istraživanju i razvoju automobila stavlja naglasak na glavne trendove u sektoru poput elektromobilnosti, autonomne vožnje i povezanosti, što dalje donosi velike inovacije na srpske puteve i povoljne promene za naše vozače. Koliko kompanija menja Srbiju, svedoči to što je već 20 godina aktivna na polju elektromobilnosti, a pored visokonaponskih kablova i kablovskih sistema, nudi i posebne komponente i kablove za punjenje električnih vozila i priključnih hibrida.
Globalno gledano, automobilska industrija se generalno poslednjih godina sve više okreće proizvodnji električnih i hibridnih vozila koja ne zagađuju životnu sredinu. Evropska unija podstiče njihovu kupovinu, a i Vlada Republike Srbije usvojila je novu uredbu o subvencionisanju kupovine novih vozila na električni i hibridni pogon.
U Srbiji je prošle godine registrovano 4.000 električnih i hibridnih vozila, ima oko sto elektropunjača, a struja za njih je uglavnom besplatna. Još bolja vest je što cena ovih automobila sve više opada jer proizvodnja raste, dok se na nove "benzince" širom sveta čeka dugo i cene su visoke, a polovnih vozila trenutno u celoj Evropi, ali i u Srbiji, nema dovoljno i koštaju više nego ikada.
Sa ekološkim automobilom, pored toga što ćete uštedeti na benzinu, možete smanjiti troškove održavanja i do 40 odsto. Nema zamene ulja, podešavanja motora niti testova za ispitivanje emisija.
O tome koliko su električni i hibridni automobili vozila budućnosti, svedoči i činjenica da će ih zasigurno sve više biti na našim ulicama jer je za kupovinu novih vozila na isključivo električni pogon država opredelila subvencije u iznosu od 5.000 evra, dok su za kupovinu hibridnih vozila subvencije nešto manje.
Za plug-in hibride poseduju spoljni priključak za struju i čija emisija ugljen-dioksida ne prelazi 50 g/km, država dodeljuje subvencije u iznosu od 3.500 evra, dok za obične hibride, koji ne poseduju priključak za struju i kod kojih je emisija ugljen-dioksida manja od 140 g/km, subvencije iznose 2.500 evra.
Pravo na državne podsticaje imaju preduzetnici, fizička i pravna lica, a zahtev za subvencionisanu kupovinu novog vozila u skladu sa novom uredbom podnosi se Ministarstvu zaštite životne sredine najkasnije do 31. oktobra 2022. godine.