Značajan rast prihoda u prvom polugodištu

Rastu sva poslovna i distributivna područja, a značajna poskupljenja sirovina, materijala za pakovanje, energenata i usluga očekivano su uticala na profitabilnost.

Promo

Atlantic Grupa je tokom prvih šest meseci 2022. godine zabeležila prihod od prodaje u iznosu od 399,1 miliona evra, što u odnosu na isti period prošle godine predstavlja rast od 11 odsto. Pod uticajem značajnih poskupljenja u ukupnom spektru poslovnih aktivnosti, dobit pre kamata, poreza i amortizacije (EBITDA) smanjena je za 13,6 odsto u odnosu na prvo polugodište 2021. i iznosi 44,6 miliona evra, dok je neto dobit smanjena za 23,1 odsto i iznosi 22,3 miliona evra.

“Atlantic Grupa u prvom polugodištu 2022. godine nastavlja da ostvaruje značajan rast prihoda uprkos svim izazovima s kojima se suočavamo. Rast je ostvaren u svim poslovnim i distributivnim područjima zahvaljujući pre svega odličnim prodajnim rezultatima sopstvenih i principalskih brendova, a kao posledica bolje epidemiološke situacije i ukidanja protivpandemijskih mera, što se pozitivno odrazilo na prihode u HoReCa segmentu. Deo povećanja prihoda je i rezultat rasta prodajnih cena, čime smo ipak samo delimično kompenzovali negativne uticaje značajnih poskupljenja ključnih sirovina, materijala za pakovanje, energenata i usluga, a što je, kao što smo i najavili, uticalo na pad profitabilnosti. Uprkos složenoj ekonomskoj situaciji, i u drugoj polovini 2022. godine očekujemo nesmetani nastavak proizvodnje i kontinuiranog snabdevanja naših kupaca i potrošača, ali i nastavak snažnih inflatornih pritisaka”, istakao je predsednik Uprave Atlantic Grupe Emil Tedeski.

Pića, Kafa i Farmacia prednjače u rastu, širi se distribucija
Najveći rast od 23,1 odsto ostvarilo je Strateško poslovno područje (SPP) Pića, čiji je vodeći brend Cedevita, a sledi SPP Kafa, s brendovima Barcaffe i Grand kafa sa rastom od 15,3 odsto. Izuzetan rast od 15,1 odsto ostvario je i lanac apoteka Farmacia, a dvocifrenom stopom od 10,6 odsto raste i SPP Delikatesni namazi s nosećim brendom Argeta. Među tržištima prednjače BiH s rastom od 16,2 odsto, Srbija s rastom od 14,9 odsto i Hrvatska s rastom od 11,8 odsto. Prodaja principalskih brendova ukupno je u prvoj polovini godine rasla 10 odsto. Na krilima dobro obavljenog posla distribucije, proširio se portfolio distribucije, i to saradnjom s novim principalom Intersnack (Chio) u Srbiji, kao i širenjem uspešne saradnje s Red Bullom u Srbiji i na područje Severne Makedonije.

Promo 

Rekordna dividenda, podela akija i širenje NO-a
Od važnijih korporativnih dešavanja treba istaći kako je isplaćena najveća dividenda u istoriji u iznosu od 50 kuna po akciji, te je usvojena i odluka o podeli akcija Atlantic Grupe, na temelju koje je jedna postojeća akcija, pojedinačnog nominalnog iznosa od 40 kuna, podeljena na četiri nove redovne akcije, pojedinačnog nominalnog iznosa od 10 kuna. Osim toga, Nadzorni odbor kompanije proširen je na devet članova, a sastav ovog tela pojačali su dr. Vesna Nevistić, iskusni stručnjak u području bankarstva, procesa restrukturiranja i korporativnog razvoja, i Zoran Vučinić, dokazani globalni menadžer s izuzetno uspešnom međunarodnom karijerom na području robe široke potrošnje.

Na kraju prvog polugodišta Atlantic Grupa je, u okviru procesa dezinvestiranja manjih i non-core delatnosti, s kompanijom Vik Pro Univerzal d.o.o. potpisala kupoprodajni ugovor za prodaju proizvodne lokacije Palanački kiseljak u Smederevskoj Palanci. Strateški kupac ima dugogodišnje iskustvo u segmentu voda i bezalkoholnih pića, kao i ambiciju dugoročno da razvija Palanački kiseljak i njegove zaposlene.