MODNI BREND JEDNE OD NAJBOGATIJIH PORODICA U EVROPI! Imaju STROGI porodični zakonik - nema nasleđivanja, a žive SKROMNO

C&A se smatra osnivačem konfekcijske mode, a vlasnici su porodica koja je jedna od najbogatijih u Evropi.

Mondo

U skoro svakom većem gradu postoji filijala brenda C&A u kojoj je svako bar jednom kupovao. Kompanija koja se zalaže za pristupačnu modu iza sebe ima više od 180 godina istorije mode. C&A su inicijali dvojice osnivača kompanije, braće Klemensa i Avgusta Breninkmajera. Dva brata su ušla u trgovinu tekstilom iz nužde. Breninkmeijeri su zapravo bili zemljoradnička porodica iz Metingena u Severnoj Rajni-Vestfaliji, Nemačka. 

Da bi dopunili praznu kasu i ne bi gladovali, dva brata su se angažovala kao trgovci suknom u Holandiji. Na kraju su se nastanili u Sniku u Holandiji. I danas svi članovi porodice imaju holandski pasoš.

C&A ima dugu istoriju

Tekstilna kompanija C&A osnovana je 1841. godine, a prva prodavnica otvorena je u Sniku 1860. godine. Tek 1911. godine otvorena je prva ekspozitura u Nemačkoj na Konigštrase u Berlinu. Sada postoji više od 399 C&A filijala u Nemačkoj. Sedište kompanije je u Dizeldorfu, sedište porodice je i dalje u Metingenu u Nemačkoj. Sa bogatstvom procenjenim na 25 milijardi evra, Breninmajeri su jedna od najbogatijih porodica u Evropi, pišu nemački mediji.

Napravio je revoluciju u svetu mode

C&A se smatra osnivačem konfekcijske mode. Početkom 20. veka moderna odeća u robnim kućama i radnjama šivana je samo po meri bogatih. C&A je ovo promenio uvođenjem standardizovanog sistema veličina (današnje konfekcijske veličine) i principa samoposluživanja.

To je bila prava revolucija u to vreme. 'Mi služimo onima koji se voze tramvajem', bio je tadašnji moto brenda C&A. Tokom 1920-ih, C&A je uveo pravo razmene. Pored toga, C&A je bila jedna od prvih tekstilnih kompanija koja je proizvodila u zemljama sa niskim platama.

Strogi porodični zakonik

Unutar porodičnog klana postoji strogi kodeks kojeg se moraju pridržavati svi koji rade u kompaniji. Dvojica osnivača su postavila jasna pravila, na primer, da svi muški potomci moraju da rade u kompaniji, a da se žene ne mešaju u sve. Osim toga, porodica do danas živi strogo katolički, što zahteva izvesnu skromnost. Porodični moto 'Eendracht maakt Macht' - 'jedinstvo znači moć', važi i danas.

Izolovani od javnosti

Porodica je donedavno živela izuzetno stidljivo i izolovano od javnosti. Sve do 1990-ih, broj C&A filijala nije ni objavljen. Čak i za zaposlene, u kompaniji su godinama postojala određena pravila. Na primer, među zaposlenima nisu bile dozvoljene romantične veze.

Međutim, sada u kompaniji ne rade svi članovi porodice. Filip Breninmajer je uspešan glumac ('Tatort', "Seks i grad"), Aleksandar Breninmajer je osnovao sopstveni modni brend Clemens u avgustu, a mnogi su u službi crkve zbog katoličke vere. Međutim, svako ko odluči da nastavi karijeru u porodičnom biznisu mora da prođe jednogodišnji program obuke.

Do sredine 1980-ih, muški potomci (ženama u to vreme još nije bilo dozvoljeno da rade u kompaniji) živeli su sa domaćicom u zajedničkim stanovima na gornjim spratovima robnih kuća C&A pod strogim pravilima: bez alkohola, bez devojaka, bez automobila ili druge ekstravagancije. To više ne postoji, kao i mnoga druga stara pravila. Danas svako u društvu ima šansu, muško ili žensko, religiozno ili ne.

C&A se ne može naslediti

Posebnost klana: akcije u kompaniji ne mogu se naslediti. Vlasnik C&A Maurice Brenikmeijer je nemačkim medijima objasnio princip: "Ako dam ostavku, prodaću svoje akcije nakon određenog vremena. Ako moja deca žele da uđu u radnu snagu, moraju se prijaviti za posao, biti primljena i napredovati kroz program obuke. Njihova dostignuća i razvoj moraju se zasnivati na njihovom imenu, a ne prezimenu. I samo ako su potom unapređeni na rukovodeću poziciju na osnovu njihovih individualnih zasluga i vrednosti, oni su pozvani u grupu vlasnika i mogu zauzvrat kupiti akcije."

Pored toga, svaki Brenikmeijer koji se vodi kao vlasnik u kompaniji ima spoljnog nadzornika.

BONUS VIDEO:

This browser does not support the video element.

"PRVO FIRMA, PA DRŽAVA I TEK ONDA OBIČAN ČOVEK OSETI BOLJITAK" Stanić: Blagostanje neće biti u naredne 3 godine, IZ OVOG RAZLOGA   Kurir televizija

 (MONDO/Fenix magazin)