Dejan Gavrilović iz Udruženja potrošača "Efektiva" kaže da EPS i komunalna preduzeća odustanu od naplate zatezne kamate dok traje obustava rada u Pošti Srbije. Radnici Pošte širom Srbije obustavili su rad a zbog toga građanima već nedeljama ne stižu računi. Gavrilović je objasnio da građni uvid u svoj račun mogu da ostvare preko sajta EPS-a, i onda izvrše uplatu.
"Višedecenijska praksa starijih sugrađana je da dođu direktno (u EPS), zato što ovde ne plaćaju proviziju, i slabo barataju elektronskim sredstvima. Zato su se pravili redovi, naročito juče, jer građani taj 15. prihvataju kao krajnji rok da plate račun, kako im posle toga ne bi tekla zatezna kamata", rekao je Gavrlilović. Procedura plaćanja u zgradi EPS-a u Masarikovoj je takva da vam se na jednom šalteru može izlistati dug koji zatim plaćate na drugom šalteru što, prema rečima Gavrilovića usporava proces i stvara gužve.
Poručio je i da su rokovi za plaćanje računa koji daju EPS i komunalna preduzeća diskutabilni, jer kako je naglasio, EPS nema dokaz kada je potrošač primio račin i da li ga je uopšte dobio. "Svakome se dešavalo da bar jednom račun za struju ili neku drugu komunaliju ne stigne", ukazao je Gavrilović i poručio da potrošači ne mogu biti krivi za to što im računi ne stižu usled obustave rada poštara, pa samim tim ne bi trebalo ni da snose nikakve posledice.
"EPS i druga komunalna preduzeća trebalo bi da odustanu od naplate zatezne kamate, bar dok traju ovi štrajkovi", naglasio je Gavrilović i dodao da bi bilo fer da se produže i rokovi za ostvarivanje popusta na plaćanje računa. EPS zasad nije produžio rok za plaćanje računa, ali Infostan jeste, tako da će svi građani koji plate račun do 28. novembra, ostvariti popust od pet odsto.
BONUS VIDEO
(Mondo/N1)