Brojnim građanima ovog meseca kasni dostava računa na kućnu adresu, a deo njih možda te račune neće ni dobiti, ali će svakako morati da ih plate, a da li će za kašnjenja sa plaćanjem biti kamata i da li će moći da ostvare pravo na postojeće popuste, zavisi od dobre volje preduzeća kojima duguju novac.
Predsednik Udruženja potrošača Efektiva Dejan Gavrilović objašnjava da je slučaj specifičan i da tu nema specijalnih prava za potrošače.
"Ako građani koji inače dobijaju fizički račune, a sad ih nisu dobili, onda su na neki način onemogućeni da ih plate. Javna komunalna preduzeća ne bi trebalo da im zaračunavaju zatezne kamate. Sa druge strane, ta preduzeća nisu kriva za to što se dešava štrajk, ali mogu da promene način dostave računa ili obaveštenja potrošača“, navodi sagovornik.
On objašnjava da potrošači svakako imaju i mogućnost da uvid u stanje računa izvrše i onlajn i putem aplikacija EPS-a i Infostana, pa da putem elektronskog plaćanja ili u banci izmire svoje obaveze.
Osim toga, postoji još jedan način da se računi plate, iako malo zahtevniji.
"Naime, građani mogu da odu i u poslovnice EPS-a i Infostana i da tamo dobiju informaciju koliki im je dug“, kaže Gavrilović.
Građani te račune u tim poslovnicama mogu odmah i da izmire, ali je upitno koliko njih je u mogućnosti da odlazi u poslovnice i koliko su im one blizu, odnosno daleko.
"Pitanje je da li najstariji sugrađani i oni koji ne barataju internetom, mogu da se snađu u ovim promenama. Oni bi morali da idu u poslovnice, a to je opet maltretiranje za njih, jer ako oni dolaze da plate lično, opet tu imaju i neki dodatni trošak. Zbog toga bi to moglo da se "prebije“ i da im se ne naplati zatezna kamata“, smatra Gavrilović.
On dodaje da, prema informacijama koje ima, Infostan to neće raditi, a da se čeka da li će se EPS oglasiti tim povodom.
"Javna komunalna preduzeća nisu kriva za ovo, ali nisu ni građani“, zaključuje sagovornik.
JKP Infostan objavio je na svom sajtu da je sve račune za oktobar dostavio nadležnom preduzeću radi distribucije, a koja se iz objektivnih razloga odvija otežano, pa određen broj korisnika još uvek nije dobio svoje račune na kućnu adresu.
"S obzirom na navedeno, obaveštavamo vas da je rok za ostvarivanje popusta na oktobarske račune produžen do četvrtka, 30. novembra“, naveli su oni.
Oni su podsetili građane da svoje račune mogu preuzeti i lično, u bilo kojoj ekspozituri i direkciji preduzeća.
Kako je EPS objavio ranije, svi računi za električnu energiju za oktobar postavlјeni su na novi portal „Uvid u račun“ koji se nalazi na sajtu "Elektroprivrede Srbije“.
Prema njihovim inforamcijama, za dve nedelјe na portal su se registrovala 122.384 korisnika. Potrošači ovde mogu da preuzmu svoj račun i elektronski da ga plate bez odlaska u poslovnice, putem sistema za instant plaćanja i platnim karticama Dina, Visa i MasterCard.
Međutim iz ovog preduzeća još uvek se nisu oglasili o mogućnostima produženja roka za popuste, odnosno o nenaplaćivanju kamata za kašnjenje sa uplatama zbog novonastale situacije.
Kako bi se izbegle potencijalne neprijatnosti, građani svoj račun mogu da zatraže i direktno telefonom ili putem mejl adrese od komunalnih preduzeća i da ga zatim izmire na vreme.
Bonus video:
(Mondo/Danas)