Najk će ukinuti stotine radnih mesta, pojednostaviti asortiman svojih proizvoda i povećati upotrebu automatizacije kao deo pokušaja da uštedi 2 milijarde dolara u troškovima u naredne tri godine zbog loše prodaje, prenosi Gardijan. Američki brend sportske odeće saopštio je da "preduzima korake da pojednostavi organizaciju" i da će potrošiti do 450 miliona dolara na promene, uglavnom na isplate zaposlenih.
Ovo saopštenje dolazi nakon što je Najk rekao da je prodaja porasla samo 1% na 13,4 milijarde dolara u tri meseca do 30. novembra. Međutim, profitne marže su porasle, tako da je zarada porasla za 19% na 1,6 milijardi dolara. Prodaja je porasla u Kini, ali je pala u Evropi i SAD, sa globalnom prodajom Converse brenda grupe pala za 11%, dok je prodaja brenda Nike porasla za 1%.
Metju Frend, Najkov glavni finansijski direktor, rekao je: "Najkijev finansijski učinak u drugom kvartalu bio je prekretnica u pokretanju profitabilnijeg rasta. Dok gledamo unapred na blaže izglede prihoda u drugom polugodištu, ostajemo fokusirani na snažno izvršenje bruto marže i disciplinovano upravljanje troškovima."
Nike takođe pojednostavljuje asortiman proizvoda kako bi se koncentrisao na novija lansiranja, koja su se pokazala isplativija od starih favorita, i povećava upotrebu automatizacije i druge tehnologije kao deo težnje ka "iskorišćenju naše skale za povećanje efikasnosti". Najveći deo uštede biće uložen u povećanje brzine inovacija.
BONUS VIDEO:
(MONDO/J.D.)