Ekonomija

PROFIT NIJE OD PRODAJE KARATA! Avio-kompanije na jednoj stvari zarade milijarde: Amerikanci se setili, ostali prihvatili

Autor Ivana Vlajković

Avio-kompanije trećinu prihoda ostvaruju na prtljagu.

Izvor: MONDO/Nemanja Stanojčić

Prihodi koje međunarodne avio-kompanije ostvaruju od naknada za prtljag povećaće se na čak 33,3 milijarde dolara u 2023. i činiće skoro trećinu ukupnog prihoda od 117,9 milijardi dolara, procenjuju konsultantska kompanija "IdeWorksCompany te Cartrawler", vodeći globalni provajder usluga mobilnosti.

Prihod od prtljaga je značajan izvor prihoda za avio-operatere širom sveta, a uglavnom se sastoji od tri vrste naknada - za prijavljeni prtljag, za teži prtljag i za veće komade ručnog prtljaga, koje naplaćuju i neke kompanije. Kada su u pitanju avio-prevoznici u Evropi i Severnoj i Latinskoj Americi, naplata prvog komada prijavljenog prtljaga je uobičajen izvor prihoda za kompanije, a iz analiza koje su ove kompanije napravile vidljivo je da prevoznici iz Azije uglavnom još uvek uključuju prtljag u njihovim osnovnim tarifama. Isto važi i za poznatog bliskoistočnog prevoznika "Emirates", a u Evropi se prtljag naplaćuje po ceni koja zavisi od vrste kupljene karte.

Kako prenosi "TravelDailyNews", masovno prikupljanje prijavljenog prtljaga počelo je negde 2007. i 2008. godine, kada su avio-kompanije pokušale da nadoknade visoke troškove izazvane povećanjem cena goriva. Začetnici ovog trenda su bile američke avio-kompanije, ali su ih brzo usvojile avio-kompanije širom sveta.

Iako su naknade za prtljag dugo bile glavni i najjači pojedinačni izvor prihoda za avio-kompanije, ovo je počelo da se menja tokom pandemije, kada su operateri počeli drastično da povećavaju naknade za uslugu izbora sedišta, a konsultanti procenjuju da su prihodi od ovih naknada takođe porasli na neke 30 milijardi dolara.

Naravno, naplata čekiranog prtljaga dovela je do novog trenda i izazova za avio-kompanije - putnici su, u želji da izbegnu dodatna plaćanja, počeli da povećavaju količinu prtljaga koji žele da unesu u avion kao ručni prtljag, zbog čega su kompanije počele drastično da ograničiti dozvoljenu težinu ručnog prtljaga, piše jutarnji.hr.

BONUS VIDEO: 

(MONDO/I.V.)