Ekonomija

MODNI BREND KOJI SRBI OBOŽAVAJU JE U PROBLEMU! Prodaja u junu znatno opala, evo šta ih čeka u budućnosti

Autor Aleksandra Virijević

Kompanija H&M doživela je znatno smanjenje prodaje u junu.

Izvor: Veja/Shutterstock

Akcije kompanije H&M, koja posluje i u Srbiji, pale su za više od 14 posto nakon što je kompanija prijavila manji rast profita u drugom kvartalu od očekivanog i dovela u sumnju njenu prodaju u junu i ciljnu maržu profita za celu godinu. Akcije su neznatno smanjile gubitke i trgovale se za 13,5 odsto do 8.10 sati po londonskom vremenu. 

Drugi najveći svetski trgovac na malo rekao je da je operativni profit za period između marta i maja iznosio 7,1 milijardu švedskih kruna (672 miliona dolara), ispod 7,37 milijardi švedskih kruna koliko predviđaju analitičari, prema anketi LSEG koju je citirao Rojters. Rezultat u drugom kvartalu je, ipak, bio iznad 4,7 milijardi švedskih kruna zabeleženih u istom periodu prošle godine. 

H&M često zaostaje za vlasnikom Zare, kompanijom Inditex, dok se kineska modna grupa Shein brzo širi u Evropi i planira da se proširi i na londonsku berzu.

Kompanija je, takođe, saopštila da će loše vreme verovatno umanjiti prodaju u junu, za koju se očekuje da će u lokalnim valutama opasti za šest odsto u poređenju sa istim periodom prošle godine. Dalje ocenjivajući zalihe, izvršni direktor H&M-a Daniel Erver doveo je u sumnju sposobnost kompanije da ispuni svoju ciljnu maržu ove godine.

"Naš cilj operativne marže od deset odsto za celu 2024. godinu ostaje na mestu. Međutim, uslovi za postizanje tog nivoa ove godine su postali izazovniji, jer se procenjuje da će eksterni faktori koji utiču na naše nabavne troškove i prihode od prodaje, uključujući materijal i devize, imati negativniji uticaj nego što smo očekivali u drugoj polovini godine", zaključio je on.

BONUS VIDEO:

(Mondo/A.V.)