Pružajući korisnicima priliku da "kupuju kao milijarderi" u krizi koju nose troškovi života, Temu, kineski gigant e-trgovine, sada je najpreuzimanija aplikacija na engleskom govornom području.
Ako ste ove godine tražili na mreži "jeftine cipele" ili "jeftine igračke", "jeftine činije", "jeftinu odeću", "jeftine sprave" itd., onda postoji velika šansa da ste naišli na Temu. Za manje od dve godine, kompanija za e-trgovinu je izrasla iz "ničega" i postala najpreuzimanija aplikacija na engleskom govornom području.
Temu-ov pritisak na vrh vaših Google rezultata, rezultat je hiperagresivne marketinške kampanje, u kojoj se brend pojavio na nekim od najunosnijih mesta koja postoje.
Ovde se nalaze i neki proizvodi koji verovatno - ne moraju da postoje.
Tu su kape za tuširanje za jedno uvo i farovi za cipele. (Postoji skoro 40 miliona postova na TikTok-u koji se odnose na "Čudne stavke na Temu".)
Nebrojeni artikli su navedeni za manje od 1 funte - od makaza do čarapa - a ove ultra niske cene i brza reklama, koja je koštala više od 5 milijardi dolara od lansiranja u septembru 2022, svi imaju za cilj postizanje rasta po nikada ranije viđenoj stopi za online prodavce.
Kakva su iskustva potrošača iz Srbije sa Temu-om
Čuvena aplikacija Temu, koju zovu i kineskim Amazonom, stigla je u Srbiju početkom maja, a sada već postoji pregršt iskustava naših korisnika kojima su stigle prve porudžbine. Za sada je dostava u Srbiju besplatna, a većina korisnika kaže da je poručeno stiglo za dve nedelje i manje (nekima i za 11 dana), i da su dobili sve što su tražili, ali to nije uvek slučaj. Tako je jedna korisnica čekala 24 dana, mada kaže da je u isto vreme poručila i sa AliExpress-a i da to još uvek čeka.
Dodaje i da ništa nije bilo zaštićeno folijama, pa je skeptična da li bi trebalo uopšte naručivati nešto lomljivo.
I Ivana iz Beograda dobila je svoju prvu porudžbinu sa Temua, pa je podelila svoje iskustvo.
"Poručila sam četiri stvari iz različitih kategorija, tipa za kuhinju, za negu, garderoba, nakit. Kada sam poručila i platila pisalo je da stiže od 8. jula do ne sećam se kog, a stiglo mi je desetog... Oko dve nedelje sam čekala paket, što me je iznenadilo jer sam mislila da je slučaj kao sa Aliekspresom.
Sve je stiglo kao na slikama, potpuno isto, veličina stvari odgovara onoj koju sam poručila. Takođe, ono sto je bolje u odnosu na Aliekspres je to što sve stiže u jednom paketu koliko god stvari da poručis i iz različitih prodavnica, a ne u nekoliko paketića u različitom vremenskom periodu", rekla je ona.
Kaže da je spremna za novo poručivanje, kao i da je minimalni iznos za porudžbinu 1.700 dinara.
Žaklini je paket stigao za rekordnih 11 dana, a u paketu je kaže bilo sve kako je naručila, samo što se boja jednog artikla malo razlikovala od one sa aplikacije. Ona je čak uspela da nađe i minđuše za 19 dinara.
"Mama dva dečaka" kaže na Tiktoku kako je sa AliExpress-a prešla na Temu i da je zadovoljnija: povoljniji su i pouzdaniji, i u svakom trenutku vidi gde je njen paket.
Zbog čega je Temu dostigao veliku popularnost
Ali nisu samo niske cene i višemilionski blitz reklama ono što je dovelo do Temu-ovog fenomenalnog uspona. Aplikacija nudi potpuno novi način kupovine, kombinujući hitnost i igre sa neobičnom privlačnošću kanala za kupovinu. Aplikacija nastoji da gejmifikuje iskustvo kupovine, sa munjevitim ponudama, tajmerima za odbrojavanje na rasprodajama i virtuelnim točkovima za različite popuste.
Viši predavač na Tehnološkom univerzitetu u u Australiji dr Vang, gde je Temu takođe aplikacija koja se najviše preuzima, primećuje da je njegov dolazak došao u vreme sve većih ekonomskih poteškoća za potrošače.
"Temu je ušao na tržište u vreme kada su se potrošači borili sa globalnom inflacijom, što ih je navelo da traže 'vrednost'", napisao je dr Vang.
Temuova popularnost u Velikoj Britaniji i SAD, gde je prošle godine imao više preuzimanja nego TikTok i Instagram zajedno, navela je njegove rivale da se bore žestoko. Prošlog meseca, Amazon je navodno sazvao privatni sastanak kako bi predstavio novu aplikaciju za kupovinu sa popustom koja bi direktno povezivala kineske dobavljače sa kupcima u SAD - po istom modelu kao Temu.
Amazon nije potvrdio ove izveštaje, koji su se prvi put pojavili na CNBC i The Information, a portparol je rekao da kompanija "istražuje nove načine za saradnju sa prodajnim partnerima kako bi oduševila kupce većim izborom, nižim cenama i većom pogodnošću".
Za neke, Temu obezbeđuje mesto na tržištu koje nijedan drugi prodavac nije popunio - ili čak shvatio da postoji. Za druge, njegov dolazak predstavlja vrhunac kapitalizma u kasnoj fazi. Bilo kako bilo, Temu je došao da ostane.
BONUS VIDEO:
(Kurir/MONDO/N.D.)