Kad vidite oglas "dodatna zarada" ili "zaradite lako" odmah reagujte: Banke apeluju na veliku internet prevaru

Građanima se često plasiraju oglasi za laku i brzu zaradu iza koje se krije prevara.

Mondo

Na društvenim mrežama često možete videti oglase kao što su "Dodatna zarada" ili "Lako zaradite". Takav oglas vodi na link gde se zahteva unos ličnih i kontakt podataka. Nakon što ih ostavite, prevaranti (napadači) Vas kontaktiraju putem Vibera, WhatsApp-a ili sličnih aplikacija, obećavajući brzu zaradu za izvršavanje jednostavnih zadataka.

• Početna isplata za dobijanje poverenja

Nakon uspešno izvršenog prvog zadatka, prevaranti "isplaćuju zaradu”, kako bi pridobili Vaše poverenje kao korisnika (žrtve).

• Nove misije i zadaci uz veće depozite

Nakon prvih uplata, nude Vam se nove "misije" i zadaci koji obećavaju još veću zaradu, ali pod uslovom uplate dodatnih depozita. Depoziti se uplaćuju na različite račune, i tako upadate kao žrtva u začarani krug lanca prevare.

Nemogućnost povlačenja sredstava bez dodatnih uplata

Kada postanete svesni prevare i želite da povučete sredstva, prevaranti zahtevaju uplatu velikih iznosa, kao uslov za povlačenje uloženog novca. Nakon uplate traženog iznosa, prevaranti prekidaju svaku komunikaciju, a Vi ostajete bez novca.

PREPORUKE ZA ZAŠTITU

• Obazrivost prema oglasima za brzu zaradu

Budite izuzetno oprezni kada naiđete na oglase koji obećavaju brzu i laku zaradu. Ako neko garantuje brz profit, postoji velika verovatnoća da je u pitanju prevara.

• Izbegavanje davanja ličnih podataka na neproverenim linkovima

Nikada ne ostavljajte svoje lične podatke na nepoznatim linkovima ili aplikacijama bez prethodne provere.

Uplata depozita za obećanu veću zaradu

Izbegavajte svaki zahtev za uplatom dodatnog novca.

• Zahtevi za uplatu naknada za povlačenje novca

Ako Vam traže uplatu kako biste povukli novac koji ste već uložili, nemojte pristajati na to. Ovakvi zahtevi karakteristični su za prevarantske šeme.

• Urgentnost u postupanju

Budite oprezni sa porukama koje zahtevaju hitnost. Prevaranti često koriste ovu taktiku kako bi, kreiranjem osećaja urgentnosti, zaobišli Vaše kritičko razmišljanje.

(Mondo.rs, I.L.)