Na šta treba paziti pri kupovini polovnjaka? Nije problem samo kilometraža, prvo pogledajte ovaj detalj

Polovni automobili kriju brojne zamke. Stručnjaci savetuju na šta prvo treba obratiti pažnju, od kilometraže do skrivenih oštećenja.
Foto: Shutterstock.com/Bokstaz

Deluje kao dobra računica uvesti automobil iz inostranstva, ali šta ako ta ušteda preraste u skupo iskustvo? 

Automobil iz Nemačke, fer cena, kilometraža taman. Na papiru - sve deluje savršeno. U stvarnosti, stručnjaci upozoravaju da pojedini detalji mogu otkriti pravo stanje vozila.

"Obratite pažnju na volan, istrošenost obloge volana, ručice menjača, gume na pedalama - kočnice, kvačila, gasa - kao i na sedišta. Proverite da li se ti elementi slažu s prikazanom kilometražom", kaže tehnički direktor kompanije "Pane AG" Bojan Mirković.

U Srbiju godišnje stignu desetine hiljada polovnih automobila, najviše iz Italije, Francuske i Nemačke.

Platforma Carvertical upozorava da skoro svaki 15. automobil uvezen u Srbiju ima sumnjivu kilometražu. Najveći rizik, navode, dolazi iz Slovenije, Italije i Holandije.

Foto: Shutterstock.com/hxdbzxy

"Svaki izveštaj se generiše za otprilike jedan minut. Kada pronađete automobil koji želite da kupite, ideja je da najpre proverite njegovu istoriju. Ljudi kupuju izveštaje, traže crvene zastavice i tek onda odlučuju da li da kupe vozilo", kaže za Euronews Srbija Matas Buzelis iz kompanije Carvertical.

Kod skoro 40 odsto vozila zabeležena neka vrsta štete

Evo i konkretnog primera: istorijski izveštaj za jedno vozilo iz Srbije na njihovom sajtu, jasno pokazuje problem s kilometražom, ali i istoriju šteta. Polovni automobil je u jednom trenutku imao 346.000 kilometara, da bi godinu dana kasnije na satu stajalo gotovo 180.000 manje.

"Naša platforma u Srbiji još nema veliki broj korisnika, ali tržište raste. Najčešće je koriste građani koji planiraju da uvezu automobil. U proseku, oko 4,1 odsto vozila proverenih u Srbiji imalo je vraćenu kilometražu, dok je kod skoro 40 odsto zabeležena neka vrsta štete. Dešavalo se da se naši izveštaji koriste u pravnim sporovima – kupac otkrije problem i dokumentaciju priloži sudu ili drugim institucijama. Imali smo više takvih slučajeva", dodaje Buzelis.

Kupci polovnjaka često dodatno proveravaju vozila kod mehaničara.

"Treba obratiti pažnju i na nosače farova, da li su celi i pravilno postavljeni. To su delovi koji mogu biti veoma skupi", objašnjava Mirković.

BONUS VIDEO:

This browser does not support the video element.

POLOVNJACI Izvor: Kurir TV

(Euronews Srbija/MONDO)